Fago & Theo

Alla inlägg under mars 2011

Av Cinzia - 30 mars 2011 22:05

Började dagen med att åka ut till Länsmansgården och hämta upp Caroline. Sedan bar det mot Kungälv. Hennes lilla hus skulle skrapas och donas inför försäljning. Solen låg på och till en början va de rätt mysigt. Men att stirra in i en röd färg från kl 10-16.00 va väll kanske inte så spännande. Fago va så klart med. Han njöt, det syntes långa vägar hur han njöt. Gossa ner sig, bäddade lite, rullade lite. Satt och tittade på oss lite, tugga lite kom fram och krama & pussa lite och sov lite.. 

Sedan bar det hemåt. Lämna av Caroline i Länsmansgården och sedan mot Lerum. Hemma va vi i ca 40 min innan vi packade lydnad´s väskan och midje"väskan" med godis och tog oss mot brukshundklubben.

Små röda kinder och lite möra. Fago va fortfarande väldigt trött och så där mysig.  Jag & en vän Lena hon som äger Nellie håller i en studiecirkel varje onsdag kl  18,30 i Rally lydnad fortsättning. 4 personer totalt va vi idag.  Va väll inte så där super duper struktur idag men nu har vi lagt upp det och de kommer bli kanoners.


Alla jobbade på bra och alla va super duktig. tummen upp för Paola och Polly samt Lena & Nellie som visade att de verkligen kommit långt i sin vila eller träning ;) spelar ingen roll för duktiga som tusan e de. Den fjärde deltagaren vart tvungen att åka hem så hann tyvärr inte se så mkt på det.


Fago vaknade till liv först efter vi gått lite fria följet. Jodå än kan han. Jäklar va duktig han e på det. Han ivlle verkligen träna.. när han väl vakna till liv vill säga..

Ögonen tindra och han va verkligen med. Älskar att träna och allmänt umgås med honom. Han ska kramas .. jodå hundar kan kramas. Jag sätter mig på huk så kommer han och går mot mig och lägger huvudet på min axel. Då kramas jag om honom och lägger mitt huvud på hans och gosar ner mig , sedan pussas lite också =)..


Idag la vi till åttans frestelser samt hoppet. Det saknades skyltar så de fick mest bli en träning på nybörjar skyltarna. Ja nästa tävling blir den 24 April. funderade på 9 april men då ska jag vara skrivare på lydnad tävlingen i Lerum.


Igår går drog vi vagn också, det glömde jag berätta om. 45 min med en halv sten på mjukt grus underlag. Han va inte alls trött efteråt utan blev en promenad på det. I morgon blir det vila och slappa lite. Vi ser fram i mot söndag då vi tänkte besöka lindome för lite drag träning.


Kram

Av Cinzia - 27 mars 2011 17:36

Igår kom jag sent i säng. Det blev en nattbio som började 23,30. Kom även på att jag skulle ställa in klockan och till min fasa visste jag inte om min super high tech mobil gjorde det själv eller inte. Så in med köks klockan vid sängen och livrädd min klocka inte skulle ställas om...


Sak samma vaknar upp när klockan ringer - den hade ställt om sig själv ;) Upp och i väg - men jag tänkte nog 10 tal olika ursäkter varför jag INTE skulle gå ur sängen...


Mötte upp Anng och så i väg. Jag nickade till några gånger på vägen till Marks brukshundklubb. Känndes inte bra. Men väl där, så va det eller är det en otroligt mysig klubb, fin stuga, härliga ytor ja super fin. Kallt som tusan va det med. Vi va ca 17 starter  vet ej om någon strök sig eller ej. Min kompis Ann med James gick ut först de kammade hem 88 poäng och fyttade upp sig till fortsättning - för detta va hennes 3´e första pris. Sedan vår tur. Jag har lydnaden i ryggen även om sanningen är den att den delen är förlegen. Har lixom förslappat mig. Men men det har jag i allafall, jag vill ha Fago i rätt position osv. In på plan. Ja du det kändes som jag gick runt på banan själv vissa tillfällen. Fanns ingen Fago där typ. Ut från plan och fick ihop en 98 p. Vinnaren fick 100p en tjej med en tollare - missade detta ekipage. Hur jag fick ihop 98 p vet jag inte, men Rally´t är inte lika strikt om inte alls i närheten så strikt som lydnaden är.  Lena med Nellie skulle in bland de sista. Nellie är lapphund/bu hund så skälla kan hon ;). Men till Lenas glädje och förvåning sa inte Nellie ett ljud och hon fick ihop sitt första pris på 78 p. Innan har hon blivit diskad för hon tagit i Nellie eller Nellie skällt.  GRATTIS PÅ ER !!!! 


vi va där ca 10,15 och jag åkte därifrån  ca 13,30. Lena och jag stannade i härskogen och gick elljusspåret och sedan bar det hemåt. Så runt kl 15,00 va jag hemma. Mycket trött.


Va bra jag gick upp. Det va trevligt och kul. Men jag känner lite bitterhet över mig som inte tagit tag i lydnads klass 3. Jag ska se över detta. Men nu laddas det om för framtida tävlingar. Kram på ER!

Av Cinzia - 21 mars 2011 13:19

Här är lite bilder tagna av Henrik Olsson & Pernilla Svedjeby

        Kritiken finns under fliken resultat och sedan Uts.Off


Dagen i helhet va trevlig. Min rygg va inte på min sida denna dag. Att stå böjt framåt va en ren pina. så kan inte säga att jag gjorde mitt bästa.  Men de va kul i ringen och de va mkt trevligt utanför ringen.  Nu får vi se om och så fal vart nästa bär till. Kram

Av Cinzia - 18 mars 2011 20:00

Idag fick vi lite sällskap av Lena och Nelly. Lena lärde jag känna lite granna på nybörjar rally kursen på brukshundklubben i Lerum.  Sedan har vi träffats två gånger på Alfa hundcenter då vi hyrt hall och tränat lite rally. Idag tog vi oss på milen.

Nelly är en 7 årig dam som är en blaning mellan bu hund och lapp hund. Man kan säga att man såg inte mkt av henne på en mil för hon vittrade dit, spårade hit, ja hon va överallt i sin egna lilla värld. Fago tycker dock hon va roligare än Vekka för Nelly hann han ju faktiskt med.

  Promenaden va super skön de blev nog mer än 1mil från 15,00 - 18,20  va vi ute =) om inte lite längre.. Han har ätit trött, nöjd och belåten. I morgon åker han i plurret.


Hur jag ska lösa det vet jag ej dock. Jag damsög förut.. ja hör och häpna ;) . det tycks vara så att det är en osynlig sandlåda eller liknande i lägenheten som jag inte hittat än jag ser bara enorma spår av den. Jag vet i allafall inte va de va jag gjorde men så small de till utav helvete på höger sida. Inte rygg raden utan mer som om en muskel låste sig. Står jag rakt är de enormt molande smärta, böjja sig framåt är inte på tal om.  Promenera fungerar ok. Men på milen dratta jag om kull 3 gånger så kan säga nu känns det enormt mkt bara av att sitta ner. Så de där med Bada och sedan sitta 2½ timma med en fön från Ullared, det lockar inte vill jag lova. + han fäller. Ja han har fan börjat fälla. Kunde han inte vänta 1 ynklig liten vecka.. =(.. så ja ni kan ju lista ut hur min lägenhet kommer se ut.

GLöm inte jag har vita tapeter i hall och vardagsrum, med tyg soffa+ fotölj med svartbruna möbler det kommer suga sig fast överallt..

Jag ska leta efter en begagnad s.k superfön men de hinns inte till i morgon. . . . Jaja.. Skönt när de är över.

Ska bli kul att ställa i Malmö fast de nya systemet gör nog att vi får glatt köpa oss en gul eller blå rosette.. :D men de börjar ;) bli lite tomt på de färgerna nu så de nog dags att fylla på... Mer blogg blir de efter helgen... över och slut!

Av Cinzia - 17 mars 2011 19:45

Idag va de dags att gå årets första viltspår. Jag är ju inte en stor idol av insekter, etc som finns i skogen men fick ta mig i kragen och göra något Fago faktiskt tycker e super roligt. Jag e även rätt kass på att gå lagom långa spår utan går av någon konstig anledning gärna för korta spår. Tog min klöv, mitt blod ;) och mina snittslar och gick ut i skogen. Jag gick och gick och gick och gick..  de va mest barr skogs mark, lite lite snår och lite lite is och snö. fick blod över så jag vet inte riktigt va jag hade gjort längsvägen    Spåret blev helt ok. Liten skum U sväng blev det i slutet så skogen övergick till ngt skumt jag inte vågade ta mig över.  Spåret har fått ligga från  16,00 till dagen efter kl 12,30 gick vi spåret.

Han gick i normalt takt, vid 3-4 tillfällen tänkte jag att nu ger han upp. För va jag kom på längsvägen är ju barr skogs mark inte de lättaste då det är torrt. Han han fortsatte på i lagom fart. Språet visade sig vara bra långt för de tog 35 min i OK tempo att komma fram. Kan säga att Fago va helt slut i skallen efteråt..  =)  då blir man nöjd och glad

 

Av Cinzia - 8 mars 2011 23:32

VIKTIG INFORMATION! Allas vår beryktade norska djurplågare AUD STOKMAN har nu bytt namn, bekräftat av (skatteverket i Norge) och hon heter numera Linda Marie Sofie Hagen-Johansen! Sprid gärna detta vidare både vitt och brett då hon försöker köpa nya hundar och övriga djur! Obehagligt! :( (Hon finns numera uppe i Jämtland ...på en gård ru......nt ...HAMMERDAL-STRÖMSUND)

Av Cinzia - 3 mars 2011 20:07

Överallt poppar det upp varningar om denna person.

Norsk kvinna som är dömd till djurplågeri etc. Hon får inte ha mer djur i norge och det sägs att denna person har flyttat till Sverige och letar hundar vind för våg.

Ska du sälja valpar, tikar osv se upp.


Klicka gärna på länkarna nedan och läs:



http://djurpoliserna.blogg.se/category/aud-stokman.html



http://cattasbubbla.se/tag/aud-stokman/


Av Cinzia - 2 mars 2011 19:37

 

Idag invigde vi allting. Vår nya sele, den nya skakeln och den gamla vanliga vagnen med en sten platta i.  Vilken enorm skillnad det va. Fago gick knasigt innan när han drog med segebaden, han lixom krökte ryggen. Han ville inte alls ha den på sig. Nu viftade han på svansen direkt, drog på rätt sätt. Han tyckte det va jätte kul. Det är himla roligt att se att dom lixom har det inprogrammerat på något sätt det här med att dra. Jag märker att han har inte så mycket drag kondition. Fago drar ju aldrig annars, verkeni koppel eller något. Folk brukar säga att rasta honom är som att ha glömt hunden hemma. Man lixom märker inte av honom. Helt plötsligt skulle han dra. Så han fick nog allt använda muskler han inte visste fanns.  Nu ligger han nöjd och sover här bredvid mig, jag själv är också nöjd och trött. Joggade och gick med honom, håller i mot lite när de går nerför, och hjälper lite när det går uppför. Efteråt är det av med skakeln och en kiss och bajs promenad, sedan stretchning. Samt all sand som nu ligger och bara är i vägen här, den fastnar ju över allt på Fago. Så in med honom i badkaret och sedan städa hela badrummet etc.. Ja jag e också trött och nöjd ;)... Om de blir något tävlande i drag vet jag ej. E ju alltid lite(mycket) feg när det är något nytt. Vi får se.

KRAM!

Presentation


Fago & Theo

Bloggens Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards