Fago & Theo

Alla inlägg den 24 april 2011

Av Cinzia - 24 april 2011 23:38

Idag va min 3´e stard i Rally lydnad nybörjar klass. 20 grader i skuggan med liggande sol. Nja inte riktigt en bra start på dagen för oss. . .

Banan var enkel, inte svår att gå fel och skyltarna va roliga. Min kompis Lena och Nellie startade precis före oss. Det gick suveränt för dom. Tog ur Fago ur bilen sent, för i bilen va det svalt - skugga osv. . . .

Ja han va seg som kola. Något steg i rätt position resten var någon annan stans. Enormt trött och seg. Vi kämpade oss igenom banan fram tills de två sista skyltarna. 270 vänster sväng och Fago sätter sig ner, samt ligg under gång så sätter sig Fago och tittar på mig.. Ja 77 p är ju knappast ngt att skryta med =(. Men vi tog oss igenom och fick ett första pris på en 14 placering*skrattar* Ja någon gång måste ju vara första gången man hamnar så illa placerat.


Lena och Nellie gick det betydligt bättre för. 81 p fick hon. Ann & James tävlade i fortsättningsklassen och fick ihop bra poäng och ett första pris. . .

Frågan är - hur ska Fago orka när Rally´t blir officiellt. 2 Juli.. Vi får se. . .


Plockade Fago´s första fästing idag. Svullen som bara den va han. Kröp dessutom två stycken på honom, och i morgon lär jag ju upptäcka flera som satt sig. Äckliga djur. Ex-spot åker på i morgon. Där med basta!!


Idag har jag klippt klorna på Theo samt tvättat av öronlapparna på insidan. Samt städat Fago så han ser ren och fin ut.. min lilla gos ängel..


Reglarna till balkongen är  tillsågade. Förhoppningsvis säts dom upp i morgon så jag kan måla dem vita. Sedan är det bara nätet kvar föra tt Goliat skall kunna ligga ute på balkongen och sola, och hundarna gå ut på balkongen natte tid för svalkan....


Övriga projekt är nyare bil är ett måste. Kraven är , relativt bränsle snål, stort bagage ( 2 berner hanar )  AC. ... Men det blir nog en annan gång i nästa liv.


Nu Sover Fago & Theo + katterna. Jag sitter och halvsover. Så e nog dags att krama kudden. . . . .

Presentation


Fago & Theo

Bloggens Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards