Fago & Theo

Direktlänk till inlägg 18 maj 2011

En dag som denna .....

Av Cinzia - 18 maj 2011 13:51

Börjar dagen med att få en påminnelse räkning för ngt jag inte har fått tidigare. Alltså, hur kan man få en påminnelse för en räkning man inte fått... ? Bra fråga - ringer upp fakturaenheten  som det tutar upptaget på när jag väl kommer fram trycker jag självklart fel och får ringa upp igen. Ja upptaget igen i ungefär 10 min. Sedan när jag kom fram va det tele kö.... När jag väl fick pratat med någon hade hon inte den blekaste aning utan jag får vända mig till stället jag va på... Ringer upp stället ja då har de inte möjlighet att svara... Jaja åker i väg till hundarna i Stanum  - tar ut dom.. Skall sedan i väg till en vän en snabbis osv... Men ICKE!

Åker för att hemta ut reg beviset till Theo, sedan vidare till Shell tappen för jag tyckte det va lite luft i mitt ena däck. Jag börjar med att kolla de andra däcket - ja det va ju närmast lufttrycks maskinen och lika bra att kolla alla... Av med navkapslen och nästan av med ventil hatten - men se där... PYYYYYYyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyysssssssss - ventilen trasig. Va fan gör jag luften försvann fort ur däcket - hittar en gammal glasspinne på marken som jag fick trixat till för att trycka upp ventilen mot hålet som blivit så jag vartfall hinner springa bak och hämta reserv hjulet. . . Ut med det och  hehe ja vad har jag att jobba med en liten mini domkraft som saknar "vev"- så jag fick is tället använda mig av en L - fälg bös. Alltså inget kort utan bara som en liten  böj längst fram och sedan delen man ska sätta på muttern eller va FAN det heter... Jaja sitta där och veva ½ varv hela tiden för den gick ju i marken hela tiden.. Av med trasiga däcket på med det begagnade. SÅ allting lungt - kolla luft trycket i de däcket då eftersmo de legat där bak så länge.. Hehe men då har ngn smart ( vem denna någon är vet jag inte faktiskt ) skruvat på ventilhatten FEL så den sitter snett och de har tydligen tagit i utav bara helvete med för den gick MÖJLIGEN av... jaja skit samma - det ser ok ut med luft endå... Går över till andra.. Av med ventilhatten och... på med lufttrycks munstycket. MEN VA FAN!!!!!!!!!!!!! där började mitt tålamod ryka... DÅ är lufttrycksmaskinen TRASIG! Nu börjar mitt ordföråd bli mindre trevligt vill jag lova!!! Fan skit samma åker med med kadavret till bil.... Tänker .. hmm va e det.. en stor pöl med olja där min bil hade stått - öppnar huven och tittar ner i motorrummet - Ja men se där .. olja i hela motor rummet etc... Ja det kom ju en förklaring nu då kanske varför bilfanskapet inte orkat upp för backarna här hemma - oh nu menar jag inga direkta backar utan mer små lutningar...

Musten gick ur mig - Ja glöm nu inte av krocken som en gjorde bak på min bil så den ser för jävlig ut, rosten jag lagade men ingen färg tillverkades längre kom de fram till efteråt så jag åker runt med roströd färg på bakskärmarna, min ruta går inte att ta ner eller upp.. eller jo ner.. för den åker ner av sig själv så får jag trycka upp den... Oh allt strul med den de senaste 1½ året. Ja musten gick ur och tårarna sprutade som en liten snor unge som inte fick sin glass eller leksak... Tunga steg gick jag hem. avboka allt som skulle göras idag - möter en pigg och glad Fago och en trött och glad Theo... oh nu sitter jag här....


Ja och dan har jhu precis börjat nästintill!!!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cinzia - 23 november 2014 16:51

sitter och tittar på gamla filmer från i sommar.. Jag ler varje gång jag ser detta.. VIlken underbar upplevelse att få springa och stå där med en av sina bästa vänner i ringen.. Glädjen när jag ser detta går knappt att beskriva. Trots värmen spr...

Av Cinzia - 16 april 2014 12:53

En sväng på klubben med Pojkarna. Basar upp dom med varsin skål vatten och inträder rallybanan somm in vän Lena byggt upp. Jag har haft en paus. Tröttnat på rallyn men täntke se om jag kunde väcka lusten igen.   Fago får starta. Slappt tar jag...

Av Cinzia - 8 december 2013 14:05

Rätt mycket och jag har inte bloggat. Så varning för LÅNGT blogg inlägg... Mycket av tiden har gått till till träning inför Cert provet i patrullhund.   Spår upptag. Sitta 5 minuter och vänta.   Spår i medvind på fält. Theo har nosen t...

Av Cinzia - 26 september 2013 09:56

https://www.facebook.com/Bozita.se/app_172163342907991?sk=app_172163342907991&app_data=1554   klicka eller kopiera länken ovan.. man klickar sedan på det svarta hjärtat för att rösta.. snälla :D ...

Av Cinzia - 24 september 2013 00:27

vi fick en dag av Malin Bäcklund hundbefäl en rolig bana både på utsidan och insidan i ett hus. Lite filmar från olika av dessa momenten.. Theo lyfts över...   Theo och jag ska krypa ihop?... theo åker ett litet fordon?   ...

Presentation


Fago & Theo

Bloggens Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards