Fago & Theo

Alla inlägg den 3 juli 2011

Av Cinzia - 3 juli 2011 16:00

I går tidigt ringde klockan och de va dags för mig och Fago att damma av Rally lydnads kunskaperna. Jätte glad för jag fick inviga mitt regnställ blev ju dubbel glädje för om det regnar är det ju inte så varmt??? Eller jo... det va varmt herre jösses - tropisk värme. Ni vet, fuktigt, kvavt, varmt, sol och regn om vartannat.


Jag kände mig inte super taggad för värmen är Fago och min största fiende. Men vi gick in och med lite tjo och glädje ord etc kom vi runt banan med nöd och näppe tyckte jag - men skrapade ihop till ett första pris på 90p. världens fånigaste misstag. Ligg och gå runt. När jag sagt ligg och sedan tar upp handen för att visa "kvar" börjar Fago resa sig halvt upp och jag fick säga ligg igen. Vips där försvann 10 p =(... Jaja vi blev godkännda och jag lycklig.


Sedan va de en hel del timmars väntan till omgång nummer två. Ja man kunde tävla två tävlingar denna dag. Nu fick jag en domare som jag tävlat en gång för innan  i Rallyt. Petig som tusan och hård. De va demma domare som gav mig sämst poäng av alla tävlingar. Föga förhoppningar hade jag - slutat regna och värmen började bli påtaligt SKIT jobbig. Vår start tillslut. Hör och häpna Fago va SÅ glad, svansen gick i ett och han bjöd på sig själv vi hade såå roligt. Jag kände mig SÅ nöjd - struntade i hur det hade gått för vi hade verkligen JÄTTE roligt.. Men hör och häpna  vi fick ihop 100p och blev klass vinnare - mins ej men det va mellan 20-26 starter i klassen. Stolt som få ...


Hem kom vi trötta och blev mött av Theo som fått vara ensam för länge - barnvakten började köra kross kl 10,30 och jag va inte hemma försen bra många timmar senare =( Men the kom nyvaken ut från badrummet och undrade varför jag hysteriskt kastade ner alla sakerna och kastade mig över honom och hysta ut honom på gräsmattan med andan i halsen. Han va inte direkt super kissenödig och förstod inte alls varför jag va så stressad och la sig ner och rullade i gräset och började "pilla" med en hästkastanj .. Skönt!


Fago som som en stock medans Theo låg över honom och brottades, överlycklig att han konstigt nog vann över Fago hela tiden...

Klockan ringde igen i morse. Upp ut med Theo och på med väskan och i väg med Fago.


Nu var jag igen start i första gruppen och jag fick nu en tredje domare - några hade haft två domare en gång osv.. men icke jag fick testa på tre olika. Denna domare hade mina vänner Pernilla - Akira, Ann - James i går då de fick spring runt i slalom/spiralen och jag sa flera gånger att jag vill absolut inte hamna där. Den domaren byggde med springa runt i dessa på alla sina banor - med inget undantag för idag och där hamnade jag. Jag är ingen person som springer,  är en lugn gående person .. men jag fick  "dra" in magen och så snällt springa.


Med inga direkt alls förväntningar eller förhoppningar idag, eftersom han gav sitt bästa i går med glädje i värmen tog vi ann starten. Fago till min stora förvåning va super taggad och super glad. Vi gled fort igenom banan och vi hade riktigt jävla skit kul.... Tyvärr av anledningen till att vi fort gled igenom banan gjorde vi också två små iriterande mini fel som kostade 20 p =(...


Mina goda vänner gick det riktigt bra för och vi alla som startade fick godkänt på sina starter. Idag fick vi vårt tredje raka första pris och den fina titeln RLD N ..

Vi hade skit kul!


fler bilder finns i galleriet. foto: Karin Ström 

Presentation


Fago & Theo

Bloggens Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards