Fago & Theo

Alla inlägg den 27 juli 2011

Av Cinzia - 27 juli 2011 15:47

Idag vad Theo´s inplanerade debut i personspår. Försenad som vanligt rullade jag in på Anette Kjellqvist´s parkering och blev mött av den mycket livs glada flatten Pippi på 8 månader. Det är en varm dag idag och det var inget undantag kl 12.00 Kopplade min hulligan och vi begav oss till en närliggande skog. Super fin!  Anette förklarade hur man gick till väg och jag la ett rakt spår på ca 15-20 meter. Sedan gick vi bort en bit och Anette la ett spår till Pippi åt andra hållet. Sedan va det ju paus en stund för att låta spåret vila till sig.

Med trevligt sällskap gick ca 45 min mycket fort och sedan var det dags!!


Jag trodde verkligen inte Theo skulle förstå poängen, men hör och häpna, efter jag visat med handen och låtsas som det där är ngt SKIT spännande, började Theo spåra. Ja jösses han spåra faktiskt hela vägen fram till skålen med godis. Trodde att i denna värmen skulle han absolut inte göra ngt  !

Men ack så fel jag hade!


Pippa & Theo hade verkligen jätte roligt. De sprang högt och lågt i blåbärs riset, Pippi visde alla de roliga ställena. Som innebar , dy, gyttja & någon halv ren bäck. Theo hade en svärm med flugor runt sig, så ni kan lista ut hur gott han lukta och såg ut.....

  Detta är Pippi den 8 månader flatten - hon visade Theo alla de finaste ställena i skogen!   Här kunde man gotta sig rejält i dy.. vilket uppskattades enormt av Theo!   Pippi va jätte duktig på att visa alla poppis ställena, och "vatten" tackar ju inte Theo nej till, allra minst om det är geggigt också!   Två nöjda valpar!   Kommer han självmant, så skall det ju självklart bjudas på det godaste som finns!   Ja jag ser mycket gammal och stel ut  .. men jag förde en dialog med Theo och försökte förklara att jag helst inte bär honom...   Theo förstod inte alls bekymret med att bära honom, då han va mycket trött och tyckte sig bestämt ligga bra där på uppfarten..  

Trött tyckte Theo men efter vilat och laddat om .. bar det iväg till bilen och sedan hem..

Alla korten är tagna av: Tack Anette Kjelqvist för korten!


Jag är myckte nöjd med dagen idag - Theo ligger nybadad, mätt & trött på en filt bredvid mig nu och sover riktigt gott.


P.S jag vet att det är ur tråkigt att läsa blogg utan bilder, men med Theo har jag inte händer över   för att hålla i en kamera. D.S

Presentation


Fago & Theo

Bloggens Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards