Fago & Theo

Alla inlägg den 29 augusti 2011

Av Cinzia - 29 augusti 2011 17:12

Nu har vi vart i farten igen denna helgen.

Lördagen och söndag som precis vart bjöd på utställning.


Lördagen var det Rasspecial i Ängelholm. Jag fick övertalat Pernilla att plocka med sig Akira att följa med. Vilket hon nog ångrade på vägen ner i min bil ;) men glatt sedan ångrade sig då hon fick en fin CK rosett.

Resan ner i min gröna springare va INGE roligt. Hallandsåsen tordes nästan övervinna min bil och vi puttrade på med gasen i botten i 45-50 km i timman upp. Jag trodde faktiskt inte vi skulle komma upp.  Jag är väldigt tacksam jag inte åkte själv i den bilen. Inte nog med det utbröt det ett otroligt väder på vägen - bäcksvart himel , med blixtrar , pisk regn och rejäl blåst. Jag brukar tycka sådant är mysigt HEMMA, men tyckte faktiskt det va bra läskigt när jag körde bil....

Vi kom fram till slut dock ;).


Jag vet inte vad jag hade för förväntningar på en Rasspecial. Hade ju aldrig varit på något. Måste nog säga att det roligaste va bestämt att få träffa theos uppfödare och  Wilma, Theo´s syster, Yuba - hans mamma och Thyra hans mormor. Samt några få människor jag känner. I övrigt va det inge vidare kul faktiskt. Inte mycket prat med folk, drygt med tre ringar-  och de flesta jag stötte på som jag inte kände tog detta på sådan förbannat blodigt allvar att de inte ens tog sig tid att säga HEJ!.. njae inget för mig.. ;) lämnar vår stjärnplats till någon annan... som uppskattar det mer.

Hur gick det då?

Jo Theo åkte ut - helt oplacerad- Hans syster därimot blev 2´a. Dock utan HP. =( himla synd.

För Pernilla gick det jätte bra och hon åkte hem med en CK rosett.

Vi kom hem också i den gröna springaren ;) ALDRIG MER SA JAG!!!!


Men, Backamo utställn ingen dagen efter va både Fago & Theo anmälda. EFtersom bromsarna inte va fixade på min nya fina bil som kallas för "Fina" så fick jag allt gasa liv i den gröna springaren igen. Något mindre vidrig resa till Backamo - ja inte lika mycket backar. Men de mycket få som fanns, fick mig nog att tappa humöret några gånger.

Backamo va roligt. Där mötte jag på många glad människor, pratglada trevliga och inte så jävla förbannat insugna i det "blodiga" allvaret. Mer min grej.

Deet fann bra ställen att köpa fika på, bra med toaletter, mysigt ställe och en mycket bra speaker som med jämna mellanrum uppmanade folk att gå in i dete stora tältet vid finalringen när det regnade..

För Wilma och Theo gick det kalas bra. Båda HP . Wilma BIM & Theo BIR. Theo gick även vidare i Bis och placerade sig som 4´a av 31 st valpar. Jag är så stolt över den spillevinken.

Fago gjorde mycket bra i från sig. Han fick Excellent och placerade sig i konkurrensen som 1´a. Han va sååå glad. Han viftade på svansen hela tiden och det tindrade i ögonen på honom. Det va roligt "sa" han. Thyra, Wilma och Theo´s mormor fick sitt Svenska Championat och BIM.. Kanoners. ... 

Får gratta under dagen som va med och trotsade de svenska vilda höstvädret. Tyvärr hann vi inte prata så mycket =) Men de lilla vi hann med, det gillade vi.

Min granne Chaterine med Loke gick de så där. Hon hade inte rätt "mag" känsla över det hela och hundarna känner oss så väl så Loke sparade på sin fina sida till Sofiero i stället.

Eftersom jag inte kommit till BIS på en officiell utställning tidigare med valp var jag tvungen att fråga vad som sker nu??? hon som skrev och hon som prata i ringen hjälpte glatt till - men gav även mig en fråga. Dom undrade enormt va alla Fago´s titlar betydde men förstod att de måste ju vara en arbetande hund... Då blir man glad och stolt. Ja Fago är en arbetande berner sennen... han gillar att jobba! Lp1, Lp2, Se vch, RLD n... lite är det.. han kanske inte är formgjuten för finalringen men fan va han kan ;)...



Jag träffade träningsfolk, utställningsfolk, folk jag mött på tävlingar tidigare. Folk kom fram och pratade ja det va skit kul helt enkelt.

Ja att springa i bis finalen va ju inte räknat så med jeans som åkte ner och tröja upp i vanlig ordning så är jag tacksam att det är hunden de tittar på ;) Fast utställning är en show så jag får väll börja tänka på va jag har på mig i ringen.


Ja en upp och ner helg har det varit... nu är vi alla trötta... och började vecka 35 med en stund på klubben.

Ett kort spår, Fago tränade lite rally och va lite på agility hindrena + slalom. Riktigt roligt tycker han. Theo fick en blandad kompott. Lite fot kontakt övningar, lite ingångar, lite sitt och ligg och gå över en planka på hindret, ett kort spår och apportera en metallskål ;).


VI är trötta allihopa men mycket glada ändå.. Nu får vi se va denna vecka bjuder på.

Presentation


Fago & Theo

Bloggens Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards