Fago & Theo

Direktlänk till inlägg 6 oktober 2011

En skiten hund är en lycklig hund.

Av Cinzia - 6 oktober 2011 00:20

JA det kan man lugnt säga... jag hade gärna tagit kort men hela jag va sedan även tydligen väldigt lycklig också ;)..


Theo har skadat sig på höger bak tass, ja springe rman som en galning fram och tillbaka är väll de omöjligt att undgå, eller ah någon hade bakom en gran haft egen käll sortering på flaskor och glas =(...

Detta skedde i fredags, läkningen går åt rätt håll. Alla dagar fram tills idag har bestått av kissa utanför dörren och en promenad runt området. Vill att de ska läkra bra.. Det hade gjort också och jag tänkte med en strumpa och dubla hundskor kan han få springa lite i skogen.


Sagt och gjort jag Fago & Theo tog oss upp mellan berner och in i skogen. De såg torrt och fint ut och jag släppte först Fago som så snällt travade till första bästa buske och pissa.. Theo satt som på nålar  

Av med sele och så... Varsegod... haha FJONG Sa det som en välspänd fjäder och i väg stack han.. Ja lite väl fort åt ett håll - han hade baske mig lokaliserat vatten, dy, gytja ja vätska i någon form i en form av moss sjö. Ja jag såg den inte, mossan täckte de väl.. Men Theo hade sätt detta..


Ja det står jag och Fago på säkert avstånd och ser denna Berner sennen liknande råddjuret som släppts loss på grönbete för första gången stuttsa om kring i detta gyttjevansinne men i hans ögon, en dröm.. lycklig dröm som går i uppfyllelse..


SUTTS STUTTS - SKVÄTT SKVÄTT Och lite mer stutts stutts.. och sedan borta.. ???

Ja man kan ju tydligen trycka ner huvudet och sedan rulla runt i det för att lixom komma i kontakt med alla sidor i denna gytja..


Sedan säger det SVOSH så kommer han sitt fortaste mot oss, ja Fago vet att det är bäst att bara flytta på sig...

Tvär nit så glider han förbi mig ca 1-1,½ meter som han sedan i farten hoppar upp och rättar till i luften och landar framför mig sittande... och tittar på mig och menar GODIS!!!!!!!!!


Ja vända hemmåt va det ju bara sedan, Theo nöjd och nästan lyrisk över att äntligen få springa fritt i skogen.. Ja den där skon va ju kvar men vägde nog bly för den va fylld med vatten.


Fago va nöjd med sitt lilla "race" han är lite som Tjuren Ferdinand. Gör inte mer än de som krävs och är väldigt nöjd med de..


Hemma va de bara att stoppa Theo i badkaret, jag hann inte mer än torka honom o ch vända mig om för att stoppa undan handduken som han fick sig ett lyckorus i hela lägenheten, katterna fick gömma sig och Fago bara satte sig intill väggen och stirra..


Japp där låg han slutligen med alla fyra benen rätt upp i luften med en nalle i munnen.. NÖJD!...


Helgen som kommer är det Rally lydnad för mig och Fago igen. Det skall bli kul. Jag hoppas vi klarar de och blir uppflyttade.. intressant.. för i nästa klass skall de går på "fel"sida.. hööööööger.. ja vi har börjat titta på de hela men man blir helt slut i bollen både han och jag.. så sagta sagt går det.

näe nu sova. KRAM!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cinzia - 23 november 2014 16:51

sitter och tittar på gamla filmer från i sommar.. Jag ler varje gång jag ser detta.. VIlken underbar upplevelse att få springa och stå där med en av sina bästa vänner i ringen.. Glädjen när jag ser detta går knappt att beskriva. Trots värmen spr...

Av Cinzia - 16 april 2014 12:53

En sväng på klubben med Pojkarna. Basar upp dom med varsin skål vatten och inträder rallybanan somm in vän Lena byggt upp. Jag har haft en paus. Tröttnat på rallyn men täntke se om jag kunde väcka lusten igen.   Fago får starta. Slappt tar jag...

Av Cinzia - 8 december 2013 14:05

Rätt mycket och jag har inte bloggat. Så varning för LÅNGT blogg inlägg... Mycket av tiden har gått till till träning inför Cert provet i patrullhund.   Spår upptag. Sitta 5 minuter och vänta.   Spår i medvind på fält. Theo har nosen t...

Av Cinzia - 26 september 2013 09:56

https://www.facebook.com/Bozita.se/app_172163342907991?sk=app_172163342907991&app_data=1554   klicka eller kopiera länken ovan.. man klickar sedan på det svarta hjärtat för att rösta.. snälla :D ...

Av Cinzia - 24 september 2013 00:27

vi fick en dag av Malin Bäcklund hundbefäl en rolig bana både på utsidan och insidan i ett hus. Lite filmar från olika av dessa momenten.. Theo lyfts över...   Theo och jag ska krypa ihop?... theo åker ett litet fordon?   ...

Presentation


Fago & Theo

Bloggens Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards