Fago & Theo

Alla inlägg den 9 oktober 2011

Av Cinzia - 9 oktober 2011 00:31

Perfekt väder i morse. Svalt med sol.. underbart tyckte vi.. Ja jag och Fago.

Fago ser man direkt nu när det börjar bli kallare att han piggnar till, blir busigare mer arbetsglad och alert. Idag var inget undantag.


Hans glädje och iver idag gjorde att jag trodde vi baske mig blev diskade..


Det började lugnt och fint. Start - sitt ;) Sedan sitt stå gå runt, det fungerade ok. Sedan märkte jag i spiralen att han trängde som tusan och när vi sprang igenom enkel slalom va han rejält taggad, ja mkt riktigt efter att joggat igenom slalomet så hann jag knappt fundera på ...  Hmm vart är Fago? Jo han var bakom mig och tog sats och hoppar upp med glädje skutt på min rygg med framtassarna för att sedan landa på alla fyra och fortsätta i samma uppåt tempo resten av banan.. Jag blev så himla förvånad att jag stannade till och undrade, va tusan hände där? Hade vi inte gjort det hade vi inte fått 3 poängs avdrag. För glädjeskutt får dom göra, men att jag bromsa upp hindrade flytet.. På grund av detta trodde jag att jag var diskad. Men vi körde på så gott som vi kunde i alla fall... 

Väl ut banan gick jag med ett stort brett leende.. Jag blir såå glad när han är så glad pigg och alert så jag tyckte det gick jätte bra.. Trotts lite förvirring på sina platser..


Pernilla med Akira var med och tävlade, hon kom gåendes med ett leende och sa att jag baske mig klarade mig och inte så illa heller 91 p.   Wee uppflyttade.. Det var väldigt många bra ekipage så någon placering fick vi inte. Delad 18 plats av 34 starter.

Men så detta va en helt underbar dag på grund av Fago´s glädje. Tänk så påverkad man är!


Grattis AKira och Pernilla som fick fina 93 poäng och Ann med James till sina fin fina 83 poäng. ´Lena med den lilla bu/lapp hunden gick de inte så bra. Jag gick ändå och gömde mig. 51 poäng fick hon. Den lilla damen , hunden alltså... ;) har ibland för sig lite små knepiga saker. Förra gången breljera dom på plan, idag visste hon knappt va sitt va...

Det är ändå väldigt roligt för de påvisar ju verkligen att det är individer vi har att göra med. Det är starkt av Lena att fortsätta trots mycket skäll och annat..


Nu laddar vi inför debuten i avancerad klass.. jag kan ju lugnt säga att vi skall nog vara VÄLDIGT glada om vi klarar över 51 poäng. Men roligt att ha ngt att träna på, och inte så lite heller ;) Bara att ha Fago på "fel" sida, höger är en ren match.. men kul skall de bli..


SÅ idag kan Fago Titulera sig med

Lp1, Lp2, Se vch, RLD N, RLD F och jag tror mig näääästan våga han knep att vara den första berner sennen i sverige med RLD F.... roligt roligt.. rally är en rolig sport..


Nu är vi alla trötta - theo fick till sin stora förvåning och enorma glädje springa fritt på en stoooor välklippt gräsmatta- det va som att släppa loss en rejält åtdragen fjäder som sa.

FJoooooong och sköts omkring som en överladdad pingpong boll..

Nu ligger han med magen upp och alla fyra benen åt varsitt håll och sover..

E nog dags för mig med.

KRAM!

Presentation


Fago & Theo

Bloggens Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards