Fago & Theo

Alla inlägg den 14 november 2011

Av Cinzia - 14 november 2011 20:19

Bättre sent än aldrig   


I lördags va jag i väg på en Inofficiell utställning i Varberg i en liten baskethall... Ja den va på tok för liten. Inget på golvet va det heller så hundarna stapplade, halkade eller tja travade inte för de va halt. 


Men sådant råder man bot på. Fusk? Näe tycker inte jag, för jag vill inte att min hund skall halka och sträcka sig eller liknande.


Theo va hel vild och jätte busig.. så vi va flera gånger på väg in i ringen bredvid, för springa är roligt.

     Han till och med slingrade sig ur sitt halsband. Jag gillar inte stryp så jag sätter alltid fast kopplet i "fel" ring så de går inte att strypa...

 Theo har verkligen byggt upp sin kondition för nu orkar han mer och längre, och jag fick lära mig min läxa att jag måste springa av honom lite innan vi går in i ringen.. Gå runt i 10 minuter innan räcker tydligt inte.

Domaren kände och klämde lite-

Sedan blev det att ställa upp

   


Han börjar bli duktig på att stå still, och jag har rest mig från golvet. Jag satt ner på huk tidigare, för jag vill ge så mycket stöd och trygghet som möjligt när han är liten. Så han känner sig trygg och hemma i miljön. Men nu kan jag stå - inte helt fritt men ja.. små steg =).

Dagens kritik ligger inne på Resultat sidan under INoff valp. Det va fin kritik och den räckte till ett BIR

 

Ja , att vi ens fick fortsätta efter de skulle utses BIM och BIR är ju ett under. Geisha - ja hans lek kompis blev ju Bästa tik valp, och hon är ju Theos lek kompis. När vi skulle springa två varv i ringen, tror jag inte Theo tittade rakt fram en enda sekund, han sprang med huvudet bak och till och med stanna - för här skulle ju lekas. . . Ja träning med hund kompisar blir ett måste framöver. Så får de inte gå till i ringen.. Ett mindre kaos..


BIR blev de och inget mer. I BIG finalen så kom domaren rätt in och plåckade ut två små Schnausrar och sedan tog han några mer eller mindre för att fylla ut platserna. Fick sedan veta att BIS blev en sådan ;)... Ja i BIG vuxna blev de samma raser...


Utställningen som sådan, ja jag lärde mig några läxor om vad jag skall träna på och tänka på. Men i övrigt va det en rörig och trång utställning. Hala golv, mycket små ytor. Stora hundar i minsta ringen medans kinesisk naken hund fick en ring som va som två av våran. Varmt och läbbig luft. Rörigt och olika informationer. Jaja nu är den utställningen avklarad och jag vet nu att på en sådan kommer jag nog inte ställa mer.


Jag får gratta Malin och Muffins som fick fin BIG placering samt till Geishas BIM och inte minst alla andra mina vänner som deltog på utställningen. De gick bra för många.. Nu ser jag fram i mot nästa utställning...

  Theo laddar om på nytt!

Av Cinzia - 14 november 2011 19:45


Detta är va jag kallar att förvandla hemmets saker till att aktivera sina vovvar med. Det ni ser ovan är..... ett Ikea micro lock.


Ja jag hade ingen pall eller mus matta eller något annat så jag fick helt enkelt ta något som rymde två berner tassar och va lite högre än hmm ett A4 papper.

Micro locket.. Kanon... svårt att filma, klicka och belöna samtidigt. Men lite kul att visa att han lär sig fort =) Det är Theos tassar som syns...


Fago tränar jag bakdels kontroll med, han tycker inte alls de är ballt att ställa sig på ett micro lock... Skall se om jag kan få filmat lite av övningarna någon dag. Det är riktigt roligt att träna bakdels kontroll :D


over and out för nu!

Presentation


Fago & Theo

Bloggens Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards