Fago & Theo

Direktlänk till inlägg 13 januari 2012

Transplantation

Av Cinzia - 13 januari 2012 18:13

av organ på min dator... Ja grafik kortet har havererat på min dator. Så jag opererade ut grafik kortet och är nu inlämnat på service. Antingen hittar de fel och lagar eller så är de nytt organ som skall in. Därav blogg inlägg utan bilder.

Lånat en väns dator och jag e bara tacksam den fungerar ;)....


Jag har de senaste tre dagarna tagit mig lite i kragen i allafall.. Gått ut på ordentlige promenader. Jag får tvinga ut mig. Hamnat i en depp som gör att ingenting är roligt.. Jo jag längtar varje morgon till att bli väckt av Theo. Han är så söt. Han går fram hoppar upp med överkroppen och landar mjukt sedan lägger han tassen på mig och tar nosen på min kind och nosar lite.. Öppnar jag ena ögat ser jag två förvånade ögon och öppnar jag sedan de andra ögat då pussar/trycker han till mig och gosar ner huvudet.. Jaa maattte är vaken.. Sedan tittar jag ner mot fötterna.. Då sitter Fago där (på golvet) och stirrar super trött med blick som säger ( Nu? nu? måste vi gå ut nu? Zooova snälla)...

japp de är de jag ser fram i mot.. Mysigt. Men men nu har jag vart duktig. Borde ring träna en jäkla massa så vi inte gör bort oss helt i Stockholm och borde träna med Fago. Jag vill men de verkar sitta en enormt tung port i vägen som jag bara inte tar mig igenom.

Jaja promenaderna är i gångi allafall..


Theo är tonåring och snorig. Är de massa hundar runt omkring bryr han sig inte som på My dog. Men möter vi någon är de = lek. Oh tyvärr är det så att de flesta vi möter ( vänner) innebär lek så de är inte så konstigt.. Men då har jag den herrn på bakbenen helt tokig - de jag möter ser vättskrämda ut och Fago som tycker Ja varför inte jag kan väll också tycka detta är ballt... detta är alltså en cirkus varje gång vi möter ngn. Idag kände jag mig helt urlakad på energi så jag blev faktiskt arg =( idag. De tyckte jag inte om men jag orkade inte detta rabiata utkast i kopplet. Trots godis under näsan. Jag måste träna möten med andra hundar med Theo. Men sällan de längre promenaderna blir med en hund åt gången utan de är oftast då de är två, och de korta promenaderna är en och en. Jag  får helt enkelt ta mig i kragen. Han hör inget och ser inget annat än den andra hunden...


Idag blev de en härlig promenad i solen och med kalla vindar ner till centrum, över säveån och runt. Vatten is life tycker Theo som saknar sina simnings dagar på alfa. Så självklart måste man hoppa upp på räcket och stå där och studera vattnet..  Vi mötte inte mindre än 6 hundar och de gick lika katastrof varje gång. Över en timma vart vi i allafall ute och de va riktigt skönt. Några timmar senare kom Marinette med Geisha förbi. Upp till dungen och där blev de lek av inte denna värld i 1½ timma. Det är så härligt att dom har någon i sin egna ålder att leka med. Brottas, rulla, hoppa och springa. Ja Fago var med, men va gör inte den filbunken ;).... Han står ju och tigger godis hela tiden...


På söndag har jag bestämt träning med Lena. Då ska jag ta med Fago för träning av mästerklass skyltarna och samtidigt ska Theo börja gå med mig på nybörjar skyltarna. Hoppas jag kommer åt skyltarna bara.


I kväll så får jag väll kasta ner jul gardinerna som jag avskyr så och ta en runda med damsugan...  Hoppas på att min egna dator får sitt grafik kort på måndag i allafall =(.


har hemsidor att uppdatera och även upptäckt att de ser knasiga ut via andra datorer och så får de inte vara.. Bilder och annar..


Näe nu kopp te sedan ta tag i hemmet lite.. KRAM!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cinzia - 23 november 2014 16:51

sitter och tittar på gamla filmer från i sommar.. Jag ler varje gång jag ser detta.. VIlken underbar upplevelse att få springa och stå där med en av sina bästa vänner i ringen.. Glädjen när jag ser detta går knappt att beskriva. Trots värmen spr...

Av Cinzia - 16 april 2014 12:53

En sväng på klubben med Pojkarna. Basar upp dom med varsin skål vatten och inträder rallybanan somm in vän Lena byggt upp. Jag har haft en paus. Tröttnat på rallyn men täntke se om jag kunde väcka lusten igen.   Fago får starta. Slappt tar jag...

Av Cinzia - 8 december 2013 14:05

Rätt mycket och jag har inte bloggat. Så varning för LÅNGT blogg inlägg... Mycket av tiden har gått till till träning inför Cert provet i patrullhund.   Spår upptag. Sitta 5 minuter och vänta.   Spår i medvind på fält. Theo har nosen t...

Av Cinzia - 26 september 2013 09:56

https://www.facebook.com/Bozita.se/app_172163342907991?sk=app_172163342907991&app_data=1554   klicka eller kopiera länken ovan.. man klickar sedan på det svarta hjärtat för att rösta.. snälla :D ...

Av Cinzia - 24 september 2013 00:27

vi fick en dag av Malin Bäcklund hundbefäl en rolig bana både på utsidan och insidan i ett hus. Lite filmar från olika av dessa momenten.. Theo lyfts över...   Theo och jag ska krypa ihop?... theo åker ett litet fordon?   ...

Presentation


Fago & Theo

Bloggens Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards