Fago & Theo

Alla inlägg den 29 januari 2012

Av Cinzia - 29 januari 2012 16:20

Idag bar de i väg med Frida och Presley , Theo och mig till Göteborgs hundarena.Kungliga hundar utbildade instruktörer och la ut på sidan att de behövde ekipage så de kunde träna.


VI blev uppdelade i 4 små grupper och fick göra lite övningar.

Hand target - Theo fattade rätt fort - Dock tror jag bestämt att de va den gången aldrig mer. Jag är ingen stor idol av just handtarget - jag vill inte att min hund  vill dutta på mina händer då i tävlings samanhang kan ställa till det.


Kontakt och koppel övningar.


Det är nyttigt för Theo. Miljö träning samt störningar och koncentrera sig. Han har inte världens längsta koncentrations förmåga och han blir trött fort - så detta va en perfekt möjlighet.


Han uppförde sig jätte bra och han förstår väldigt fort. Efter de gick vi ut och de är inte mkt till rastplatser där så de va den lilla snö täckta "gräs" plätt framför sittochträng ( Citroen ) försäljningshus... .. Theo belönade sig själv!


Nu ligger han trött och nöjd intill diskmaskinen och sover.. Fago får sin beskärda del av träning i morgon!.

Presentation


Fago & Theo

Bloggens Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards