Fago & Theo

Alla inlägg under februari 2012

Av Cinzia - 22 februari 2012 00:40

Min dator kraschade.. så fick lämna in den och efter många om och men fick den bygga som helt, vilket betyder att jag fick en ny låda .. på min förra låda kunde jag stoppa in minnes kortet i datorn direkt och fixa och dona.. inte med denna.. och va kablarna mellan mobil och kamera tagit vägen.. bra fråga..


Men så va min kära far förbi idag =) med massa bra.. först 2,2 kg Naturkött Entricoté. Mmmm gott..

Sedan sa han - du kan väll sätta in kortet i skrivaren! Ha min far som inte är så där super high tech visste mer än mig.. Kvällen va räddad!


Men de innebär inte att jag fått tummen ur och bjuder på kort i kväll!


Måste bara berätta om en rolig grej... men först. De kan verka som jag glömt av Fago.. Men snälla underbara lugna Fago för inte så mycket mer än myser, är med och är sig själv.. Han nästan njuter av att slippa vara med på allt som jag vill.. Theo gör lite mer saker så de blir att han nämns rätt mkt..


Men! Jag hade tagit mig i kragen för att träna lite. Började med Fago.. stackarn har träningsabstinens det gick sååå bra.. Vänster sidan är fortfarande lite avig säger han men de fungerar.. Backa framför mig gå så grymt bra..

vi gjorde ett fritt följ så jävla snyggt va de - önska i bland att jag kunde filma honom.. sedan gjorde vi en inkallning med ställande.. Hmm kanske testa lydnads klass 3 i år?! Nöjda gick vi in och byta av hund..


Theo.. ja håll i Er här nu. Jag vill inte träna kontakt med Theo av två skäl eller säker fler!

1. Han vill gärna jobba vill gärna mycket och tycker de är så roligt- men orkar inte fokusera så länge och "fot" för mig är A och O snyggt ska de vara så vi har "bara" kommit till sittande eller stående bredvid mig med ögon kontakt. Jag kan hålla en fryspåse med falukorv i gungandes framför hans ögon och kasta i väg han viker inte blicken från MIG!

2. Han kan inte skilja på när han ska använda sig av detta och det har vart en del spring i vänster varv och vill avsluta med bra vänster varv innan vi börjar träna kontakten - jag började med kontakt träning och slutade med en hund som marsherade och spatserade med frambenen.. Fago kan skilja på vad och när.. Men de kommer för Theo också..


Men vi tränar på delade moment som , sitt, ligg, sitt och ligg kvar, stanna, INta positions ställning - kontakt vid stoende eller sittande vid min sida.. vi har börjat på baka -framför mig.. en så länge är det ett STOOORT steg bak med ena frambenet..  Upp = upp från liggande till ställande.. samt dansa = snurra åt ena hållet.. 

Till sak

ut gick vi med godis och klickers och leksak.. Trötta och nöjda kom vi in jag duschade och slappade till mig i fotöljen i sovrummet.. Efter en liten stund hör jag *klickklick*- - *klickckli*--*KLICKKLICK*-- högre och högre oh ljudet kom närmare och närmare.. in i sovrummet kom Theo.. Han lixom spatserar ibland.. lite som :- heeeej va gör duuu?  IN spatserar han mot mig i lugn och ro *klickklick* kommer fram till mig och spottar ut.. KLICKERN! i mitt knä... han tittar på mig så där underlugg... :- titta va du tappa slarver! och spatserar sedan i väg ut i vardagsrummet..

Jag sitter bara och skrattar för mig själv... Han har så otroligt mycket roliga saker för sig den hunden..


Ja Fago ligger så snällt vid mina fötter och tittar på honom sedan tittar han på mig som om :- den där Theo är konstig! sedan tittar han på Theo suckar och lägger ner huvudet...


JA dom är för sköna mina pluttar.

nu sova.. lovar mer bilder inom kort.. nu när pappa berätta om minneskortläsaren i min skrivare :D

Av Cinzia - 4 februari 2012 01:59

Idag fyller Theo ett år gammal  tiden har gått jätte fort..

bjuder på lite kort

               

Presentation


Fago & Theo

Bloggens Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards