Fago & Theo

Direktlänk till inlägg 5 mars 2012

Puppy of the year 2012

Av Cinzia - 5 mars 2012 22:25

Helgen som var bestod av pompa och ståt! Puppy of the Year 2012. Detta skulle jag få uppleva med Emelie Fina Rossinas kennel & hennes vän Mia samt Frida.


Resan upp va lite lustig då Min GPS "råkade" vara inställd på

* undvik motorvägar

* undvik U svängar...

Så vägen upp till Värmdö va vacker men något slingrig och något lång ;)


På vägen upp skulle vi hämta upp Emelie

   

Liten mys stund hinner man alltid med =) Så klart.


Vi fick äran att sova i Emelies mors och sambos hus i Värmdö under helgen. Vilket fint hus och vilken omgivning.

LIlla huset på prärien =D


Emelie förbereder lite mat


   

Emelie tog också en hel del fina bilder på Theo. Detta är utaför huset.


Vi åt gott och fick se lite på Melodifestivalen på lördags kvällen sedan på Söndagen va det dags för något jag och mina vänner längtat efter i flera månader. Ja Puppy of the year. Hur ofta i livet får man vara med om något sådant?

En vilsen Cinzia letar Entré till GRand Hotel - vinter trädgården!


   

Två som visste va dom höll på med i alla fall. Frida tar kort på Emelie och Emelie på Frida.


Jag tänker nu bjuda på en kavalkad av foton från hela showen. Frida Andersson har tagit korten där de inget namn står och Emelie Karlsson har tagit kort med sitt namn på =)

                                                


Hundarna lottades för att gå in två och två. Domaren tittade snabbt över hundarna och lite rörelse rpå den lilla scenen för att bestämma sig. Första omgången vann Theo.. andra vändan vann en tax över honom.  Men roligt som bara den va det. Theo tog allt stim och stoj , applåder och vissel, musik och blinkande lampor mycket väl. Så fort vi kom fram upp på scen blev Theo mallig, stolt och showade. Han älskar det där.. och de känner man verkligen..


Showen va under bar, maten vi fick va jätte go. Det va roligt och alla va glada och de va trevligt. Detta hoppas jag få uppleva igen och sagt till mina vänner nu att vara flitiga ;) i år så jag får hejja och uppleva detta igen.


Tre stycken bener sennen hade kvalificerat in sig till Puppy of the year 2012. Alla tre visade verkligen upp sig och var tre härliga individer att representera rasen.  Att man var stolt är bara förnamnet!


Efter showen passade vi Göteborgare + Emelie :D på att gå en runda i Stockholm... bjuder på lite kort som Emelie Karlsson tagit.

               


Vi har haft det super mysigt och jätte trevligt. Härliga minnen...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cinzia - 23 november 2014 16:51

sitter och tittar på gamla filmer från i sommar.. Jag ler varje gång jag ser detta.. VIlken underbar upplevelse att få springa och stå där med en av sina bästa vänner i ringen.. Glädjen när jag ser detta går knappt att beskriva. Trots värmen spr...

Av Cinzia - 16 april 2014 12:53

En sväng på klubben med Pojkarna. Basar upp dom med varsin skål vatten och inträder rallybanan somm in vän Lena byggt upp. Jag har haft en paus. Tröttnat på rallyn men täntke se om jag kunde väcka lusten igen.   Fago får starta. Slappt tar jag...

Av Cinzia - 8 december 2013 14:05

Rätt mycket och jag har inte bloggat. Så varning för LÅNGT blogg inlägg... Mycket av tiden har gått till till träning inför Cert provet i patrullhund.   Spår upptag. Sitta 5 minuter och vänta.   Spår i medvind på fält. Theo har nosen t...

Av Cinzia - 26 september 2013 09:56

https://www.facebook.com/Bozita.se/app_172163342907991?sk=app_172163342907991&app_data=1554   klicka eller kopiera länken ovan.. man klickar sedan på det svarta hjärtat för att rösta.. snälla :D ...

Av Cinzia - 24 september 2013 00:27

vi fick en dag av Malin Bäcklund hundbefäl en rolig bana både på utsidan och insidan i ett hus. Lite filmar från olika av dessa momenten.. Theo lyfts över...   Theo och jag ska krypa ihop?... theo åker ett litet fordon?   ...

Presentation


Fago & Theo

Bloggens Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards