Fago & Theo

Direktlänk till inlägg 11 mars 2012

Framåt!

Av Cinzia - 11 mars 2012 13:38

Tyvärr inga kort att bjuda på =(...

Men jag tog trion till Alfa hundcenter idag för lite träning.. Ja inomhus när det är så otroligt fint väder ute! Men skönt att slippa frysa om fingrarna..


Första hund in. Fago.

Vi värmde upp med lite vanliga övningar för att sedan övergå till att testa på mästarklass skyltarna..Sändande till korna blev en förvåning. Han travade lätt fram och ställde sig. ( tänk om  de va lika nära avstånd i lydnaden, då hade jag nog kört vidare)  Byte bakom är lite lurigt kom vi fram till och där måste det mängd tränas. De andra bytena gick helt ok. Såg apporteringen i mästarklassen och de testade vi. Jag testade med en tugg knut vet inte riktigt om de måste vara en apport. Men vart gömmer jag den under banans gång?! Gigantisk kollos i fickan går ju inte att dölja lixom.

Men han tar den så fint och visst han tuggar på den men bär den och ger mig den när jag vill ha den.

Backa framför går super fint han tycker det är jätte roligt.  Backa vid sidan, ja de behövs sannerligen en vägg.. Han har en tendens att vrida ut rumpan.. så fort vi tar 30 cm i från väggen så Vips backar han in i väggen.. Tips mottages gärna..


Theo´s tur sedan.. Ja att bara ha han vid min sida är inte de lättaste och ni som känner mig vet hur petig jag är med mitt "fot" Men eftersom han inte ens fått lära sig "går här" så tänkte jag att ja de får vi börja med. Theo förvånade mig han tyckte det va super roligt, han rörde inte skyltar eller korner.  Använde mig av stora, mycket små, mellan och fjäderlätta han rörde dom icke.. Så skönt..  Vi skulle  nog kunna ta oss igenom en rally bana i morgon med godis i handen.. Så vi skall nog få till att gå igenom en bana utan äta upp skyltarna (hoppas) den 28 april.  Tanken va viltspårs kurs men vill komma i gång med Rallyn lite mer nu. Så de får avvakta..


Styx med in ... bestod av kasta boll, kasta tugg knut, kampa lite och inte bitas...


Theo ligger nöjd vid mina fötter ( väldigt "mammig" det sista ) Fago vilar som vanligt på favorit platsen i sovrummet och Styx springer omkring och dödar en pipleksak som ser ut som en pälssvans, samt varvar med lek inviter till Goliat som inte förstår riktigt.. ..


Underbart väder så de blir en liten vända i skogen med dom om en stund..


KRAM!

 
 
Emelie

Emelie

11 mars 2012 20:37

Låter som en bra dag :-D Kram

http://finarossinas.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cinzia - 23 november 2014 16:51

sitter och tittar på gamla filmer från i sommar.. Jag ler varje gång jag ser detta.. VIlken underbar upplevelse att få springa och stå där med en av sina bästa vänner i ringen.. Glädjen när jag ser detta går knappt att beskriva. Trots värmen spr...

Av Cinzia - 16 april 2014 12:53

En sväng på klubben med Pojkarna. Basar upp dom med varsin skål vatten och inträder rallybanan somm in vän Lena byggt upp. Jag har haft en paus. Tröttnat på rallyn men täntke se om jag kunde väcka lusten igen.   Fago får starta. Slappt tar jag...

Av Cinzia - 8 december 2013 14:05

Rätt mycket och jag har inte bloggat. Så varning för LÅNGT blogg inlägg... Mycket av tiden har gått till till träning inför Cert provet i patrullhund.   Spår upptag. Sitta 5 minuter och vänta.   Spår i medvind på fält. Theo har nosen t...

Av Cinzia - 26 september 2013 09:56

https://www.facebook.com/Bozita.se/app_172163342907991?sk=app_172163342907991&app_data=1554   klicka eller kopiera länken ovan.. man klickar sedan på det svarta hjärtat för att rösta.. snälla :D ...

Av Cinzia - 24 september 2013 00:27

vi fick en dag av Malin Bäcklund hundbefäl en rolig bana både på utsidan och insidan i ett hus. Lite filmar från olika av dessa momenten.. Theo lyfts över...   Theo och jag ska krypa ihop?... theo åker ett litet fordon?   ...

Presentation


Fago & Theo

Bloggens Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards