Fago & Theo

Direktlänk till inlägg 17 mars 2012

Malmö mässhallar Utställning

Av Cinzia - 17 mars 2012 22:22

04,25 startade jag och Frida i väg från min parkering med Pressly och Theo i bilen..

Trött redan då va jag men  trodde dock en hel redbull som annars håller mig vaken lite väl för mycket skulle hjälpa..men icke.. Det va lätt att hitta och de va öppet och lätt att parkera... men ack och dock ca 2 km bort .. hmm   och visst kostade parkeringen 50 kr.. mindre kul! Stackars Frida har vart så underbart snäll och kånkat och bärt som en galning..


Mötte många människor jag längtat efter att få träffa.. riktigt härligt att få prata och umgås lite.. Det är skönt att umgås och prata med folk som är lika raka och öppna som en själv..


Det var 12 + theo = 13 st Junior hanar med. Theo fick Excellent 1 Ck.. WOW häftigt....

Vänta lite 4 ung hundar sedan var det 13 öppen klass hanar och sedan 3 Champion hanar....


Oh herr ejättejävlar.. där står jag kvar med 3 stycken champion hanar..

OJ!..

Oh färdiga bästa hanhunds klassen så slutade "liten Fis" på 2´a bästa hane med reserv cert..

MEN OJ! hur hände de där.. SÅ KUL!


Domaren va konsikvent va hon tyckte idag och jag gillade henne för hon gav ALLA lika mycket tid, hon förklarade för ALLA vad  hon tyckte om hon förklarade även också varför man fick rött, gult,blått eller grönt.. och de gillar jag.. man fick va man betalade för en bra bedömning skriftligt och verbalt och väl genomgådd..  Visst de tog tid men de va de allt värt.


Det gick jätte bra för Frida och Pressly - BIR valp.. samt Malin med Blomman. Men när de väl hamnad ei BIS uppsamlingsringen och de fick vänta och vänta och vänta.. ja då orkar inte valpar mer.. och de förstår jag.. så de tyckte domaren kunde kollat när de visade sitt finaste och passade de inte då tyckte dom att då kunde domaren gå miste om dessa två stjänor..  Men fina  är dom..


Dagen va med blandade känslor men slutet gott allting gott.. på hem vägen va jag så trött att man kunde tro jag hade hällt i mig 3 flasker vin under tiden på mässan... men många goa skratt blev de.. och hem kom vi..


Nu är de ett bra uppehåll tills nästa omgång..


Tyvärr inga kort från i dag..

 
 
Kicki & tjejorna

Kicki & tjejorna

18 mars 2012 06:49

Grattis grattis till Theos placering!!! Härlig känsla =)
Ha de gott!!!!

http://www.rickebyhundhotell.se

 
Emelie

Emelie

18 mars 2012 10:40

Snälla fina Frida :-) Kul att det gick så bra för hennes Presley också :-) Härlig kritik och Charlotte Höier verkar verkligen vara en domare värd att ställa för! Kram och hoppas du fått sova ut idag! Emelie

http://finarossinas.bloggplatsen.se

 
Anette

Anette

11 april 2012 00:55

Hej! ja visst va domaren reko, hon tog god tid på sig och som du sa hon förklarade varför man fick rött, blått, gult och grönt,.
Grattis till Theos plasering.

Anette

http://www.monowi.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cinzia - 23 november 2014 16:51

sitter och tittar på gamla filmer från i sommar.. Jag ler varje gång jag ser detta.. VIlken underbar upplevelse att få springa och stå där med en av sina bästa vänner i ringen.. Glädjen när jag ser detta går knappt att beskriva. Trots värmen spr...

Av Cinzia - 16 april 2014 12:53

En sväng på klubben med Pojkarna. Basar upp dom med varsin skål vatten och inträder rallybanan somm in vän Lena byggt upp. Jag har haft en paus. Tröttnat på rallyn men täntke se om jag kunde väcka lusten igen.   Fago får starta. Slappt tar jag...

Av Cinzia - 8 december 2013 14:05

Rätt mycket och jag har inte bloggat. Så varning för LÅNGT blogg inlägg... Mycket av tiden har gått till till träning inför Cert provet i patrullhund.   Spår upptag. Sitta 5 minuter och vänta.   Spår i medvind på fält. Theo har nosen t...

Av Cinzia - 26 september 2013 09:56

https://www.facebook.com/Bozita.se/app_172163342907991?sk=app_172163342907991&app_data=1554   klicka eller kopiera länken ovan.. man klickar sedan på det svarta hjärtat för att rösta.. snälla :D ...

Av Cinzia - 24 september 2013 00:27

vi fick en dag av Malin Bäcklund hundbefäl en rolig bana både på utsidan och insidan i ett hus. Lite filmar från olika av dessa momenten.. Theo lyfts över...   Theo och jag ska krypa ihop?... theo åker ett litet fordon?   ...

Presentation


Fago & Theo

Bloggens Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards