Fago & Theo

Alla inlägg den 28 april 2012

Av Cinzia - 28 april 2012 18:27

,

Idag va det Rally lydnads tävling. Det va ett tag sedan så jag va/är ringrostig och dessutom i Mästar klass. Jag och Fago har lixom dansat upp till denna klassen. Han är så underbar att jobba med och mycket gratis från Lydnaden tror jag nog att jag fått med mig (eller?).


Vi fick en klurig bana som jag tror va för en lite mindre ras - si så där omkring en rått storlek på hunden kanske? Så ve och fasa innan jag ens gick in på banan   .. det är inte riktigt typiskt mig!


Skyltar jag bara sätt på datorn och trångt och med en Fago jag lika väl kunde placera på en sk8 board och dra runt. Samt start nummer 2  .


Börjar bra?`Går snätt in mot start totalt ofokuserad ( jag )..

Sedan mot första moment skylten sitt sväng vänster sitt  den gjorde vi snyggt  ...

Sedan sidbyte framför ( som jag trodde absolut inte skulle gå ) gjorde han SUPER snyggt.. men sedan.. JA sedan va det backa tre steg med honom på höger sida - våran mest svagaste punkt..  Ja vi gjorde lite snygga saker i bland men tydligen har Fago tränat in ett moment jag inte visste fanns med i mästar klass - jag har rätt lite koll tydligen. "hopp på matte" Jag blev rätt överrumplad men himla tur han hade koll  


Frestelsen va god sa han.. På första vändan tog han sig en rejäl sniffare för att konstatera att JAPP nästa varv ska jag ha den... och för frösta gången någonsin tog han den ja och gav mig  .

VI hade roligt - jag va helt svett och Fago va jätte glad och troligen väldigt nöjd och stolt. Sedan var det honnören - Stående framför i 1,5 minuter. Det gjorde han galant han flyttade inte ett pälsstrå.


65 poäng av 100 möjliga och placering 6 av 6 möjliga. Men genrep får ju vara så här  . På resultat sidan står det mer exakt poängavdragen etc.

Min underbara Fago som alltid bjuder på något litet extra   


   

Efter prisutdelning va det dags att åka hem till lilla Theo



Theo fick bli hemma idag - två hundar blev för mycket helt enkelt.

Bjuder på några söta kort på honom -

       

ca 15 månader och socker söt   



Presentation


Fago & Theo

Bloggens Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards