Fago & Theo

Alla inlägg under maj 2012

Av Cinzia - 30 maj 2012 16:12

Jag äter allergitabletter nu när de är som värst med pollen och djur som fäller. Ni kan ju gissa hur pigg jag är?  

Inte alls.. jag är som en vandrande zombie.. Men i dag tog jag mig ini bilen och till härskogen.

För en 2.5 km runda och lite bad.. Ja helt seriöst orka jag inte mer.. Det är som jag är på väg att somna hela tiden. Visserligen behöver jag röra på mig gått upp 15 kg. Allt har sina skäl, beskyller ingen inte ens mig själv  


Men hundarna verka tycka 2,5 km va helt ok eftersom i slutet blev de lite bad.


självklart lite bus också..



Vi hade nog kunnat stanna där flera timmar om Theo och Fago fick bestämma själva.

Fago är en riktig fin lirare.. Bara vada runt lite, gärna strosa bort för sig själv och lukta på blommorna. Medan Theo hoppar runt i i vattnet och upp på strand för lite lyckorus..

Hade de varit lite varmare hade jag tagit med en filt och satt mig där men nu fick de bli en 30 minuter vid vattnet och sedan resten av promenaden och hem..


I kväll är de uppfödarmöte. Skall fylla Qulan så har de något att sysselsätta sig med när jag gått.. Theo hittar gärna annars egna små påhitt att tugga sönder...


Av Cinzia - 27 maj 2012 18:32

 


Idag gjorde jag ett suveränt inköp på Arken Zoo i Femman huset.  Hurtta´s kyltäcke. Fick även möjligheten att testa dessa bak kit.. Ört & Grönsakskakor för hundar.. Lovar att ta ett kort på dessa kaker.. Nu är det 23 grader och jag är inte så jätte sugen på att baka faktiskt.


Jag köpte två tecken men de ena va lite för litet så de kommer senare i veckan eller nästa vecka.


Det är varmt ute och Fago har lärt sig att hantera det, Theo tycker därimot att det är fy pest och äckligt.


Theo´s röntgen resultat har även kommit in på Skk som de flesta inte har missat. HD: A Ed: 0-1

Ja va säger man.. De va inte fy skam men kanske inte det bästa heller. Det finns inga hinder med den 1´an. Vi får testa/söka eller va de heter för tjänstehund, lydnad, rally, viltspår, avel.. Ja jösses.. AVEL!.. sved de till i ögat nu, och börja rycka lite i övre mungipa?

Skk hindrar inte mig att låta Theo gå i avel. Men Sshk gör. Hur ställer jag mig till detta?

Kommer jag förstöra våran tanke med framtiden med vår ras genom att låta Theo para? Kommer jag försvaga den ledmässigt vår ras? Frågan man ska ställa sig själv är. Skulle jag själv kunna tänka mig en valp efter en kombination efter en förälder som har 0-1? Är jag partisk? Eller är jag opartisk?

Ja ni vet ju egentligen inte alls hur jag ställer mig till det hela. Så de får ju tiden utvisa.

Vi tar det för va det är.. Att theo mår bra är ju ändå det bästa av allt.. min Liten fis.


Idag har jag städat lite på mina hundar. Fago är ju i utställningskick.. Ja jösses va förvånad jag blev  ... Men nu e jag en mycket fattig kvinna. Kylvästar, kylplädare och utställningar.. nu blir det doppa handen i vatten och sedan i en skål med salt och suga på fingrarna som mat. . .


Over and out!

Av Cinzia - 24 maj 2012 18:49

Idag va de lika varmt igen. Så jag tog och stoppade in Theo i bilen och åkte ner till Säveån. Sedan fick han "plaska".. runt lite...  

De där med att plaska vet jag inget om dock för det va en and som stunderade oss och Theo hade svårt att släppa den.


Lite motion fick han dock.. han stod i mot strömmen  ...

Den där fågeln är mycket intressant.. vet inte riktigt om han funderar på hur han ska få tag i den, tycker den stirrar för mkt.. eller bara ren nyfiken   



Efter det blir de ju lite bus , och självklart i de nyklippta gräset...


Mer har jag inte att bjuda på.. trötta är vi allihopa..


Av Cinzia - 21 maj 2012 16:04

Idag är det varmt och Fago skulle absolut få gå en promenad ner till Säveån och ta sig ett bad. Första riktiga badet va det tänkt. Med flytväst och lina.


Men... med åren blir ju herrn erfaren och han är ju inte så dum inte..  Om man kan vada slipper man simma och de är ju mycket bekvämare..


Blev inte mycket simmande eller motionerande där inte.. Svalt och gott va de där i mot..


På vägen hem vill han alltid bära sin flytväst och idag va inget undantag.. Men jag börjar undra.. Kan det vara så att det roliga med de hela är att få bära flytvästen hem? oh egentligen inte självavattnet..


   


Söt e han vilket fall som helst   

Av Cinzia - 20 maj 2012 22:17

Idag va det vuxen poäng för Theo. Debut i Rally lydnad nybörjare.


Minst 24 grader åskvarmt väder med solen som stekte på. Theo gillar verkligen inte värmen så förutsättningarna va ju ingen höjdare. 42 starter blev det och över förväntan blev det också. Filou va där och det va mycket viktigt att ha stenkoll på henne... Hon luktade ju så otroligt gott den tjejen  .


Jag är jätte nöjd. Han trampa över och välte en skylt, tappa lite fokus och va väldigt varm. Slöljde dock av honom med slangen...  

Men ett kyltäcke känner jag nu är ett måste till mina små änglar.


Theo kämpade på JÄTTE bra idag. Jag är jätte stolt över honom. Han ser lite fundersam ut ibland om detta verkligen va så roligt men han va varm. Får se om jag tävlar med honom igen under sommartiden, för Rally är roligt men inte i sådan värme.

Henrik va så snäll och filmade allting...

79 poäng fick vi och en 18 placering av dessa 42 starter. JÄTTE roligt. Resultaten och avdragen kommer jag lägga in på hemsidan lite senare i kväll.

  Ett ekipage kort försöktes ocksås tas, men jag ser ut som jag inte sovit på 7 dagar eller någonsin gått förbi en spegel   Men Theo är söt  


Grattis till Pernilla som fick JÄTTE fina poäng 93 och knep en 6´e placering.. Grattis Frida till sin debut i rally som fick 82 poäng. 


En av mina kurs deltagare kom förbi och tittade också, det va super trevligt.


En varm och rolig dag har det varit...

Av Cinzia - 19 maj 2012 14:27

Idag satte jag klockan på 9. 10,30 skulle jag möte Linda för hon var så söt och höll mig sällskap medan jag vaktade mina näringsspår.

Ett spår in i dungen åt Theo och så la jag ett i hästhagen ca 50 meter rätt ut  till Fago. Hagen va så klart tom. Dock blåste det en hel del men värt att testa.


Linda kom och vi fick en härlig pratstund.


Sedan va det Theo´s tur.


Har testat viltspår men han går på som en bulldozer samma med personspår. Så näringsspår verkar bromsa upp honom. Spåret hade legat ca 1½ timma. Det blåser rejält. Han håller sig hela tiden i närheten av spårkärnan även om han cirkulerar. Idag låg de flesta belöningar kvar men hör och häpna slutet på spåret va uppätet. Tur Linda va med oh berättade att man faktiskt kunde lägga de i en burk.. Ja tur hon har alla hästar hemma för mina va ju tydligen på vift. Varför hade jag inte själv kommit på detta  


Sedan va de Fago´s spår. Ja tro de eller ej men medan vi satt och vänta kom de några hästtjejer och släppte in en drös med hästar i hagen och vi tänkte ju självklart de spåret va förstårt.  Men vi tänkte vi testar i alla fall. 

Sagt och gjort och till min förvåning gick Fago 90% i spårkärnan hela vägen och allt godis låg kvar  i slutet. Tydligen gilla inte hästar mammascans köttbullar.

Mitt i Fago´s spår blev de en häst som tyckte att vi inte riktigt hade där att göra? Eller... för de ser nästan ut som hästen kom på att : WOW Någon filmar.. bäst jag flashar och visar min bästa sida ;)...  Fago trygg som han är totalt struntar i denna häst medan jag flaxar som en idiot.. Fago fortsätter sitt spår...

Trots blåsten va de UNDERBART väcer. Solen sken och de va en mysig stund. Båda hundarna ligger och sover som två stockar nu. Theo ligger som vanligt vid diskbänken/ diskmaskin och spis och drömmer för fullt nu.


Mer spår nästa vecka blir det..

Av Cinzia - 17 maj 2012 17:46

Västkust Valpen 2012

Hur gick det?

Jo det gick så här.. REGN REGN REGN REGN REGN blåååååååååst.


Hämtade upp Lena ca 08,15. Ja jag är värdelös på att hålla tiden. Sedan när klockan ringde 07,00 i morse tänkte jag fort snabbt och enkelt. JAG SKITER I DETTA - soooova!


Men så fort klockan har ringt så vaknar Theo som ett litet ny vaket energiskott och tycker visst att vi skall gå upp..


Pa plats träffade vi Jeanette med vännina ( skäms , men jag är VÄRDELÖS på namn ). Marinette med Yvonne dök upp och sa hej också, Frida med Presslan, Eva och Catherine, Jojje med Casper osv.... Ja vi träffade en hel del folk faktiskt som man känner igen sedan tidigare utställningar

 också...Trevligt va det, men något som också va trevligt var Jeanettes tält.. TACK snälla för vi fick inackordera oss där. . ..


GRATTIS till Ajax som fick ett BIM på sin debut utställning. GRATTIS till Presley som fick sig ett BIM idag och GRATTIS till ER alla som uppnåt de mål ni hade i dag.. det kan ju faktiskt vara så att placeringen inte är målet..


Ja hur gick de för oss? Med gummistövlar två par leggings och kjol, klämma in fläsk linne, skjorta, väst, tröja och regnjacka va de ju bara att ge sig hän.  Konsteterade i dag att visa hund i gummistövlar inte är lätt...   de går lixom undan med Theo. Hade behövt dubbade fotbolls skor på utomhus utställningar och löpar skor inomhus. Så på ALLA korten i dag ser man hur jag hysteriskt viftar med min höger hand   för jag försöker bromsa honom utan att halka själv.

      .

Lätt var det inte men roligt..  Theo blev BIR i dag. Kritiken finner ni på min hemsida under Resultat - inoff.


Sedan va det en LÅNG väntan. Tack som tusan att Lena va med mig annars hade jag nog åkt hem. Ca kl 15,00 va det finalerna.

Västkust valpen är uppdelade på följande sätt

4-6 månader

6-9 månader

9-18 månader

veteran

Syskongrupp


Så varje grupp hade sin Egna BIS final. i våran grupp va vi VÄLDIGT många.  Så riktigt roligt att vi hamnade kvar där och desutom placerade oss =D

 

BIS 3 i 9-18 månader.


Inte dåligt =D riktigt häftigt..


nu ligger han utslagen i köket som vanligt vid diskbänken och spisen - han och Fago har kalasat på märgben innan.. själv känner jag mig som en försleten rostig stel bortglömd grind som har ont överallt ..


härlig dag var det.. trots regnet på grund utav goda vänner sällskap

Av Cinzia - 12 maj 2012 20:16

en dag som denna där min rygg inte ville va jag ville blev det helt enkelt att åka med pojkarna till grusgroppen i Gråbo.

   

Man kastar ut lite köttbullar i en brant grushög, så får hundarna använda hjärnan och musklerna på samma gång medan jag med min kassa rygg kan sitta och titta samt fylla på med fler köttbullar under tiden..


Mitt i allt detta ser jag två varseljackor komma gåendes bland träden.. och i dessa jackorna fanns Linda & Jojje...

Varsin stol, termos, och fika..

MEN HERRE JÖSSES så underbart  

Va söta dom är..

Prata lite umgås lite, bytte tips och tankar om olika hund relaterade saker och tiden bara sprang i väg.

BJuder på lite kort från dagen/kvällen i grusgroppen.


             

Presentation


Fago & Theo

Bloggens Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards