Fago & Theo

Alla inlägg den 1 maj 2012

Av Cinzia - 1 maj 2012 23:54

Jag har en två sits soffa från Ikea. Ja ett mycket dåligt inköp när jag fick lägenhet, en aning liten. MEN! den va söt och billig. Tiden har gått Fago kom och han har aldrig varit intresserad av de där med soffmys eller dynor att ligga på. Antaligen för varmt. Sedan åkte jag till Norge och hittade lilla Theo. Ja Theo vill väldigt gärna soffmysa och bia bädden som tidigare bara va för SHOW OF blev helt plötsligt använd. Helt ok för mig.  Soffan är sedan tidigare trasig så de gör inget. Lägger upp ett överkast eller filt för att skydda den så den i alla fall ser fräsch ut om det kommer någon  .


I går kom min granne över, film dags. Jag "bäddar" rent i soffan , ställer ut glas och tilltugg.. Vi placerar oss i soffan för att få en trevlig kväll.. Nu börjar Theos huvudbry. Det är tydligen så här att det har blivit hans   soffa!  


Först började han med att knö sig in mellan våra ben och vardagsrumsbordet. Självklart tvunget att stanna och glo lite extra på oss och undersöka va det va på bordet. VI lotsade förbi honom och han upprepade proceduren flera gånger. 

Skam den som ger sig, och han hoppar då upp i fotöljen som står bredvid. Där sitter han och tok stirrar på oss länge  ...

INgen direkt inverkan på oss. Självklart måste man då poäntera att HALLÅ MIN SOFFA!...  Genom att börja gå över från fotöljen till soffan och ställa sig på min granne och stirra lite till på mig. JA bekrymret över att vi "lånat" hans soffa höll på ända tills filmens slut. Satte han sig inte och tok stirra på oss, försökte han ta sig upp och knö sig ner så vi va tvugna att flytta på oss. HAn hade riktiga huvudbry för att förstå att den där soffan är det han som lånar ...


Nu mera kanske jag får lov att fråga lite mer artigt innan om jag får låna min soffa av honom, så han har några timmar på sig att överväga och tänka om det är O.K   


Fago under denna procedur tittar bara undrande och suckar och går in och lägger sig i sovrummet och tycker vi ska sova i stället .... i skrivande stund har Theo lagt upp flertal av sina äckliga ben och leksaker i soffan, ja även Qulan tar han med dig upp. Han ligger gärna och puttar Qulan mot armstödet så den rullar tillbaka till honom...


Dom där två är så två helt olika individer. Fago klok & lugn, lite som tjuren Ferdinand. Har inte ett dugg brottom i livet.

Theo vill se allt göra allt upptäcka allt och tror alltid de är något mycket rolare 2 meter bort och tar en jäkla massa lustiga initiativ. Det ska bli riktigt roligt att jämföra  deras Mh när jag väl får till en bra tid för det till Theo.


Nu sova. KRAM!

Presentation


Fago & Theo

Bloggens Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards