Fago & Theo

Alla inlägg den 3 maj 2012

Av Cinzia - 3 maj 2012 00:37

      


Tisdagar & Onsdagar har jag och Lena kurs i Rally lydnad nybörjare. Spännande utmaning. Jag älskar att träna hund och jag älskar nya utmaningar. Jag är jätte stolt över kursdeltagarna hur bra dom alla har snappat upp rally skyltarna och  hur stor förändringen från dag 1 till idag har blivit. Enorm skillnad. Det är riktigt roligt.


Rally är inte så enkelt som många tror. Det är mycket att hålla reda på men när man väl förstått det så blir det så roligt och flyter på. Alla har vi olika mål och utmaningar, och det är de som är så roligt med Rally. Som någon kursdeltagare sa - det är inte på blodigt allvar. Ingen hund aktivitet ska vara på blodigt allvar men det verkar än så länge i alla fall bibehålladen avslappnade inställningen till rally - ALLA får delta.


Fago älskar rally och så fort han förstår de nya momenten/trickset så blir han överlycklig och vill göra om det flera gånger om. Vissa moment är som belöningar för honom, Backa framför har blivit en sådan sak.


Theo tränar jag Rally nybörjare med. Han tycker det är jätte roligt att jobba. Nu dock är han inne i en ålder där han inte kan sitt namn, sitt = ligg och sker de ingenting HELA TIDEN så tar man tag i kopplet. Tror man kallar detta för slyngel?


Idag satte jag ihop min målade bana med 26 skyltar. Alla Mästare klass skyltar och resten fyllde jag ut med Avancerade skyltar + 8´ans frestelse. Torr gick den och de va svårt. Men roligt. Nu ser jag fram i mot Söndagens aktiviteter.


Men nu är det dags för kudden..


Presentation


Fago & Theo

Bloggens Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards