Fago & Theo

Direktlänk till inlägg 17 maj 2012

Västkust Valpen 2012 - THEO!

Av Cinzia - 17 maj 2012 17:46

Västkust Valpen 2012

Hur gick det?

Jo det gick så här.. REGN REGN REGN REGN REGN blåååååååååst.


Hämtade upp Lena ca 08,15. Ja jag är värdelös på att hålla tiden. Sedan när klockan ringde 07,00 i morse tänkte jag fort snabbt och enkelt. JAG SKITER I DETTA - soooova!


Men så fort klockan har ringt så vaknar Theo som ett litet ny vaket energiskott och tycker visst att vi skall gå upp..


Pa plats träffade vi Jeanette med vännina ( skäms , men jag är VÄRDELÖS på namn ). Marinette med Yvonne dök upp och sa hej också, Frida med Presslan, Eva och Catherine, Jojje med Casper osv.... Ja vi träffade en hel del folk faktiskt som man känner igen sedan tidigare utställningar

 också...Trevligt va det, men något som också va trevligt var Jeanettes tält.. TACK snälla för vi fick inackordera oss där. . ..


GRATTIS till Ajax som fick ett BIM på sin debut utställning. GRATTIS till Presley som fick sig ett BIM idag och GRATTIS till ER alla som uppnåt de mål ni hade i dag.. det kan ju faktiskt vara så att placeringen inte är målet..


Ja hur gick de för oss? Med gummistövlar två par leggings och kjol, klämma in fläsk linne, skjorta, väst, tröja och regnjacka va de ju bara att ge sig hän.  Konsteterade i dag att visa hund i gummistövlar inte är lätt...   de går lixom undan med Theo. Hade behövt dubbade fotbolls skor på utomhus utställningar och löpar skor inomhus. Så på ALLA korten i dag ser man hur jag hysteriskt viftar med min höger hand   för jag försöker bromsa honom utan att halka själv.

      .

Lätt var det inte men roligt..  Theo blev BIR i dag. Kritiken finner ni på min hemsida under Resultat - inoff.


Sedan va det en LÅNG väntan. Tack som tusan att Lena va med mig annars hade jag nog åkt hem. Ca kl 15,00 va det finalerna.

Västkust valpen är uppdelade på följande sätt

4-6 månader

6-9 månader

9-18 månader

veteran

Syskongrupp


Så varje grupp hade sin Egna BIS final. i våran grupp va vi VÄLDIGT många.  Så riktigt roligt att vi hamnade kvar där och desutom placerade oss =D

 

BIS 3 i 9-18 månader.


Inte dåligt =D riktigt häftigt..


nu ligger han utslagen i köket som vanligt vid diskbänken och spisen - han och Fago har kalasat på märgben innan.. själv känner jag mig som en försleten rostig stel bortglömd grind som har ont överallt ..


härlig dag var det.. trots regnet på grund utav goda vänner sällskap

 
 
Ingen bild

Lena Wikenholm

18 maj 2012 23:22

Hej där! Såg er igår på Säve! Theo såg helt fantastisk ut..... Jag ser att det gick riktigt bra ! Jag känner mig nog lite kluven till detta med utställningar. Vimse fick faktiskt väldigt bra på bedömningen . Han kunde ha något högre framben. Och när vi "gick i ringen" (ha ha ha) skulle han sträcka ut benen mer..... Men han hade ju fullt upp med att hoppa på mig och bita i kopplet :) Vi fick sedan höra att vi var " en frisk fläkt i ringen" . Tror det var många som fick ett gott skratt :))) Som du säkert förstår behöver jag mycket hjälp med Vimse och hoppas på dig och Lena ! Måste ju säga att det är ett nöje att se Theo och hur det ser ut som han njuter av att visa upp sig! Du måste vara en fantastisk ledare . Var rädd om dig och dina fina hundar! Hälsa Lena!
Kram från Lena o Vimse

Cinzia

19 maj 2012 14:25

Utställningar blir va man gör det till. Många tar det på döds allvar och då försvinner de roliga. Jag tycker de är jätte roligt hur de än går. Oh de tror jag märks på hunden man håller i också. Jag såg Er också.. men va så rörigt borta hos mig så fick aldrig chansen att komma fram, och när jag hade fått händerna fria så vart ni borta. . . så kan de gå.. Jag tyckte de gick bra för Er för att vara första gången. Han e ju så förbannat söt =D... Hoppas ni ger Er på det igen.
Theo älskar de där , uppmärksamhet är de bästa som finns ;)Jag & Lena ska ha kurs i fortsättnings rally. Jag överväger att ha någon sommar kurs drop in. Med div saker.. Kasta i väg ett mail till mig om du är intresserad.. KRAM
Cinzia
Oh tack :D förresten för alla fina komplimanger ..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cinzia - 23 november 2014 16:51

sitter och tittar på gamla filmer från i sommar.. Jag ler varje gång jag ser detta.. VIlken underbar upplevelse att få springa och stå där med en av sina bästa vänner i ringen.. Glädjen när jag ser detta går knappt att beskriva. Trots värmen spr...

Av Cinzia - 16 april 2014 12:53

En sväng på klubben med Pojkarna. Basar upp dom med varsin skål vatten och inträder rallybanan somm in vän Lena byggt upp. Jag har haft en paus. Tröttnat på rallyn men täntke se om jag kunde väcka lusten igen.   Fago får starta. Slappt tar jag...

Av Cinzia - 8 december 2013 14:05

Rätt mycket och jag har inte bloggat. Så varning för LÅNGT blogg inlägg... Mycket av tiden har gått till till träning inför Cert provet i patrullhund.   Spår upptag. Sitta 5 minuter och vänta.   Spår i medvind på fält. Theo har nosen t...

Av Cinzia - 26 september 2013 09:56

https://www.facebook.com/Bozita.se/app_172163342907991?sk=app_172163342907991&app_data=1554   klicka eller kopiera länken ovan.. man klickar sedan på det svarta hjärtat för att rösta.. snälla :D ...

Av Cinzia - 24 september 2013 00:27

vi fick en dag av Malin Bäcklund hundbefäl en rolig bana både på utsidan och insidan i ett hus. Lite filmar från olika av dessa momenten.. Theo lyfts över...   Theo och jag ska krypa ihop?... theo åker ett litet fordon?   ...

Presentation


Fago & Theo

Bloggens Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards