Fago & Theo

Alla inlägg den 6 juni 2012

Av Cinzia - 6 juni 2012 19:34

06,00 ringer mobilklockan..

En Theo hade för första gången i hans liv hoppat upp och lagt sig i sängen intill mig någon gång under natten... Både han och jag lyfte varsitt öga.. och tyckte.. Näää somna om...


En znoosning senare vart vi alla uppe och jag + Fago satt inpackade i bilen påväg mot Kallebäck för att hämta upp Mirja & Zorba.. Rally lydnad i Hörby .. va det som gällde..


Ja ca 3 timmar bilfärd på en mindre spännande bilväg. Gick fortare än jag hade trott men med trevligt sällskap så rullar de mesta på rätt fort.


Vägen i det platta landskapet va dock mycket vackert och rätt så roande... Vi kom in i en "smet" av folk som cyklade.. ja någon slags tävling va de nog för de hade nummerlappar... De trampa på som bara den, troligen så fort de kunde mot Depå´n.. vätske kontroll ... eller? Haha näe.. BULL kontroll.. Det stod stora påsar med kanelbullar på bordet.. I ett av gängen fanns de även en fartdåre   Jo då.. på hans reg plåt på cykeln stod det FARTDÅRE sedan satt/låg han ner och cyklade och fram på cykeln va den klädd som en bob ( sådan man åker iskana ;) med ) ... kan gissa anledningen va för att få så lite motstånd från vinden som möjligt...*skrattar*... Vi stötte även på en traktor med släp.. inte så konstigft.. men på släpet satt de två bilsäten.. och på de bil sätena satt det en "lagom" rund äldre gubbe med basker och hängde slappt.. såg väldigt roligt ut.. på hem vägen.. va det en åk gräsklippare med släp och på släpet satt en hund.. Ja  man va väll rätt övertrött? Eller lätt roade.. men roligt va det...


Men Rallyn då? Jo då.. start nummer 17 hade vi ... så det blev en hel del väntan.. Mirja va inne före mig och det såg SUPER bra.. ut.. 93 poäng fick dom och det är ju outstanding..


Vår tur.. varma, trötta och allmänt.. små sega blev vi båda två väldigt glada för att äntligen få starta.. Nervös blir jag inte utan mer laddad för att äntligen få tävla..

Start sedan stannakvar, gå förbi hunder och kalla in direkt efter det va det "framför- backa " och direkt efter det va det sändande till kon. Sicket flyt vi hade gick så bra.. Sedan kom vi till backa,, ja Backa på höger sida.. vi får baske mig inte till det, Fago backa inte utan han snurrade ett varv sedan blev han mycket fundersam och menade på att jag ska fatta det och hoppar upp på mig och säger med glatt viftande svans.. SKIT KUL MATTE, jag fattar ingenting men roligt är det.. Direkt fys och felö = 13 poängs avdrag.

 Resten av banan gick kanoners.. och roligt var det.. alltid kul när de tror en slapp kluns kommer in på banan och så är det pigga Fago.. Ja ;) idag piggna han till efter hoppet.

Banan va bra och riktigt rolig.. Honnören va vår största fara.. liggande.. ja ligger man ner har man nosen nära marken.. Så han nosade några gånger.. Men vad som stör mig är att de har skrivit Ff.. = förar fel.. men jag stod still, pratade med min hund och gjorde inget fel..? Jaja så är det strunt samma..

Såg dock att de dragit 1 poäng till för mycket på pappret men.. sak samma ett poäng hit eller dit inget att gnälla över..

Vi hade roligt..


83 poäng fick vi och det är jag jätte nöjd med.. över 90 får vi aldrig får vi kan inte backa, och fel fria är vi inte heller så detta är bra poäng.. nöjd och glada är vi..


bränd i ansiktet.. och trött men nöjd...


inga bilder i dag tyvärr men så är det i bland...


over and out....





Presentation


Fago & Theo

Bloggens Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards