Fago & Theo

Alla inlägg den 7 juni 2012

Av Cinzia - 7 juni 2012 18:11

Idag hade vi bokat in en "dag" på klubben med Anneli,  Enya & Elvis.. Enya och Elvis är hundarna jag rastar på dagarna... Enya är en ca 3 årig Rottis och Elvis en rossi + berner sennen på 10 år? om jag inte miss minner mig.


Jag la ett person spår i skogen åt Fago, sedan la vi Näringsspår till Theo & Enya.

Idag tänkte jag träna Bana med Theo samt läggande under gång... Det filmades första vändan med Theo och nu ser jag att jag måste ha nackspärr ;) .. för jag har huvudet ner mot Theo hela tiden..  INTE snyggt.. jag ser fortfarande va jag ska mycket bra men det ser ju inte bra ut de där..

Jag ser även att jag håller mina händer uppe hela vändan på rally. De går jag göra men jag tycker de ser bättre ut och tycker de känns bättre också om jag kan ha mina armar och händer nere. Man ser att periodvis under spiralen tar jag ner armen, och Theo tuggar ju på lika glad för det.


Efteråt blev de träning med läggande undergång med MYCKET bra resultat.

Sedan vart det PAus för Theo och Enya & Elvis fick köra lite rally..  Där efter va det Fago´s tur för lite spår.  Spåret gick i skogen och jag totalt glömde av att man kunde filma lite. Han gick ett KANON person spår.. IBland blir jag så ENORMT imponerad av den hunden.. När han verkligen vill så jäklar va han kan... Synd det är så jäkla krångligt att anmäla till blodspår i Norge.. 


Efter de vart de spår för Enya som hon gjorde super och sedan Theo´s person spår.

Idag förstod han direkt vad det handlade om och gick förbi alla mina räkor jag lagt ut i spåret.. Spårandet i sig verkar vara belönande nog.....


Det va den dagen det... Fago hade Rally för hela slanten i går och fick klara sig med ett Persons pår i skogen...

Annelie hade varit super duktig på att baka en kladdkaka som vi fikade gott på efteråt.. 4 timmar på brukshundklubben blev det.. RIktigt skönt... behövde det även om jag fick stunder med dåligt humör.. Men skam den som ger sig..


I kväll ska jag träna backa i gångar med Fago.. och kanske döpa om ordet.. Ja i bland behöver man en tanke ställare.. TACK Git..


över och slut.. för nu

Presentation


Fago & Theo

Bloggens Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards