Fago & Theo

Alla inlägg den 9 juni 2012

Av Cinzia - 9 juni 2012 17:35

Trött och hemma efter en dag i Vänersborg .


Regnet piskade och blåste om vartannat med uppehåll..

Kan säga att de va bra jäkla blött      

Dagen i all ära  1 Junior klass med Ck och sedan 4´e bästa hane med R-cert. Det skall inte klagas på... men detta va mig en lurig domare..

           


Första meningen som kom ur va: Detta va en väl preppad hund. . .  Ehmm. Okey.

Sedan kom de lite små knepiga kommentarer. Sedan ställde jag en tik och då sa domaren: Detta är inte din hund. Jag: Näee, hurså? Hon: Denna är inte groomad, såg direkt att detta kan inte vara din! Jag: Man grommar inte berner de är vackra ändå: hon: mmmmm

Sedan höll tiken på att sätta sig ner, domaren skriver i kritiken. Underställd.. ...

Sedan stod tik klassen uppställd så gormar domaren till första ekipaget i ledet. STRAMA upp hunden, ställ upp den ordentlgit så vi kan titta..


Massa luriga meningar kom ur henne. Jag har inte hört något positivt om henne alls faktiskt och man börjar förstå varför det bara är 35 anmälda på en så annars trevlig utställning som Vänersborg..


Allt hemma är genomsköljt , blött och hänger på tork. En trött hund och en mindre.


Kritiken finns på hemsidan..

Presentation


Fago & Theo

Bloggens Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards