Fago & Theo

Direktlänk till inlägg 18 juni 2012

Tur och Retur... till Bergen och hem?

Av Cinzia - 18 juni 2012 17:54

Varning för risk av snurrigt, veligt och luddigt text innehål, sömbrist och "syntax Error" förekommer ... men..

Fredagen den 15 Juni kl 17,45 gick tåget mot Oslo S från Göteborgs terminalen. Första gången Theo va i centrala Göteborg och även första gången på en tåg central.

  Människor över allt som sprang eller gick förbi. De flesta slängde ut sig en kommentar om hur söt och nalle björnig han va.. En hel del ville komma fram och " my i pet your dog", "for jeg kose med din hond" ja ni förstår att jag inte riktigt kan stava.. men ja.. Listan gjordes lång..  

Dags för tåget.. Ja det va bara att se till att gå på rätt vagn.. djur vagnen. Frågade en sådan söt liten dam med hatt på som hade koll på oss veliga ny turister på tåg. Hennes svar va ju på turbo norska och de förstod inte jag, detta blev hon sur över ....  

Väl på tåget gällde de ju att hitta en plats där min lilla hund skulle få plats.. Ja trots biljetten kostade mellan 100-170 kr mer än min biljett fanns de ingen direkt plats för hunden. Jo framför mina fötter.. Ni kan ju lista ut hur mkt plats det va där.          

Men har man inte plats får man ta plats.

Folk gick rätt över honom och konduktören hon flina lite varje gång hon va tvungen att kliva över honom. Folk skulle klappa och sedan fanns de så klart rädda människor varför de nu valde att sätta sig i en djurvagn.


Jag hade en hel del I-lands problem under resans gång. Varför kan inte folk ha hänsyn? Prata i telefon flera timmar mitt i natten högt, prassla med påsar, springa fram och tillbaka för att hämta kaffe, te, papper, toa, gå lite.. osv..

Irriterad mest för att Theo aldrig fick vara i fred.. Han brydde sig inte nämnvärt.


Väl framme i Oslo S i alla fall så va det 1 timma och 26 minuter paus innan nästa tåg. Perfekt kiss och bajs Paus för Theo.

 

Theo - min lilla Globe troter ;).


Kvällsmat på tåget blev de så klart..

Jag ska erkänna 13.5 tim att ta sig till Arna strax innan Bergen med hund va inge kul. MAn behöver en hytt. Stora hundar har inte plats även om Theo tog de jätte lugnt så blev de ändå aldrig någon riktig ro för honom.

Efter mellan landningen fortsatte tåget över fjällen och en viss stund på nattens timmar längtade jag faktiskt hem.

        Det berodde i mest regel på detta? SNöade som tusan, blåste is och kallt.. Tänkte snällt för mig själv. VAD FAN HAR JAG GETT MIG IN PÅ! hade inte ens packat ner en jacka..

Men kort därefter så fick jag äta upp va jag sa.. jösses vilket vackert land

                     

Nog om min tåg resa.. för stunden.. hur va det på en Ras special i Norge?

Mycket trevligt. Avspännt, socialt, trevligt och välkomnande. Så trots den obekväma långa tåg resan skulle jag absolut tänka mig att åka dig igen.JAg fick träffa många och mysiga människor.. tummen upp för det..

Men hur gick det då?

Dag 1. Alltså 16 Juni.

I Theo´s klass var det 4 stycken Juniorer. Han slutade med 1 CK.. Sedan hade dom även Bir och Bim mellan junior vinnarna där Theo fick ett Bir...  jösses att jag blev förvånad... 

Sedan unghund och sedan öppenklass och sedan veteranklass mins ej om de va championklass... Sedan skulle ju Theo in igen och vara med i bästa han hundsklass.

Men dra mig baklänges. Theo vann .. Theo blev 1´bästa hane med Cert. Jag blev riktigt chockad.. Trött som fan, så de syntes nog inte..  men jag va enormt chockad och glad.... Thyra gick in och vann bästa tik klass. Ja Thyra Theos mormor.. sedan gick Bir & Bim mellan Theo och Thyra.. det är nog inte så ofta som sker.. helt fantastiskt va det. Det underbaraste blev resultatet Thyra 9,5 år gammal blev BIR och Theo BIM.. mer fantastiskt än så kan de inte bli.

HAde gärna bjudit på kort med dessa vackra rosetter men de blev så att de får skicka dem på posten.. men här kommet ett kort en tagit .. vet ej fotograf     

Fotograf: Jan Roar Sekkelsten

Man ser ju att jag är trött och sliten.. och så ser de ut som jag hänger upp Theo igen.. men så är inte fallet.. han traskade i väg annars..

Kvällstid blev grillat och tjat, min hjärna låg i syntax error så va nog föga social, men trevligt va det.

Dagen därpå blev en repris.. ja .. jösses Theo blev 1 ck i junior klassen och tävlade sedan mot Junior tiken och blev Bir Junir.. Sedan i bästa hanhundsklassen blev han 2á bästa hane bakom en veteran(champion.. men han fick ett Cert.


Dagarna va underbara och sovit har jag inte gjort mycket.

Bjuder på en liten fotokavalkad  med lite fina bilder som Inger VInje har tagit

 

Theo och Thyra


   

Foto: INger VInje


NU går ögonen i kors .. så lägge rupp sista bilderna bara för att titta på om man vill...

              

 
 
Jan Roar Sekkelsten

Jan Roar Sekkelsten

18 juni 2012 19:54

Fotografen, som også er fórvert for BIM junior på søndagen, gratulerer og godkjenner bruken av bildet. Det ble opprinnelig lagt ut på FB-gruppen "Resultater - Berner Sennenhund": https://www.facebook.com/groups/339791382728500/

http://bernerdilla.blogspot.com

Cinzia

18 juni 2012 22:09

hej!
Förlåt jag inte skrivit upp fotograf på korten. Höll på att somna samtidigt som jag bloggade så jag bara kastade ut korten. Tack så mycket.

 
Ingen bild

Linda

18 juni 2012 22:03

Herre gud vilka härliga bilder!!! MEN JÖSSES va mycket fina priser...det där borde "våra" utställningar ta efter!! SÅ söt den krukan med BIR och BIM va, tråkigt att inte kunna ta med sig det bara.... Ser ut som ni har haft en helt underbar helg!!
KRAM!!!

Cinzia

18 juni 2012 22:06

jora krukorna är med hem :D och jag håller med dig.. helt underbara priser...

 
Emelie

Emelie

25 juni 2012 11:39

Härlig resa med en härlig Theo!!! Bara för go! Och vilka resultat!! Helt underbart att stå med mormor och barnbarn som BIR och BIM!!! Stort grattis och kanske kan vi åka ihop på en norsk rasspecial någon gång....!!?? Kram

http://finarossinas.bloggplatsen.se

Cinzia

27 juni 2012 23:38

Ja det gör jag gärna.. Bara hojta till... de vet du!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cinzia - 23 november 2014 16:51

sitter och tittar på gamla filmer från i sommar.. Jag ler varje gång jag ser detta.. VIlken underbar upplevelse att få springa och stå där med en av sina bästa vänner i ringen.. Glädjen när jag ser detta går knappt att beskriva. Trots värmen spr...

Av Cinzia - 16 april 2014 12:53

En sväng på klubben med Pojkarna. Basar upp dom med varsin skål vatten och inträder rallybanan somm in vän Lena byggt upp. Jag har haft en paus. Tröttnat på rallyn men täntke se om jag kunde väcka lusten igen.   Fago får starta. Slappt tar jag...

Av Cinzia - 8 december 2013 14:05

Rätt mycket och jag har inte bloggat. Så varning för LÅNGT blogg inlägg... Mycket av tiden har gått till till träning inför Cert provet i patrullhund.   Spår upptag. Sitta 5 minuter och vänta.   Spår i medvind på fält. Theo har nosen t...

Av Cinzia - 26 september 2013 09:56

https://www.facebook.com/Bozita.se/app_172163342907991?sk=app_172163342907991&app_data=1554   klicka eller kopiera länken ovan.. man klickar sedan på det svarta hjärtat för att rösta.. snälla :D ...

Av Cinzia - 24 september 2013 00:27

vi fick en dag av Malin Bäcklund hundbefäl en rolig bana både på utsidan och insidan i ett hus. Lite filmar från olika av dessa momenten.. Theo lyfts över...   Theo och jag ska krypa ihop?... theo åker ett litet fordon?   ...

Presentation


Fago & Theo

Bloggens Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards