Fago & Theo

Alla inlägg den 28 juni 2012

Av Cinzia - 28 juni 2012 22:15

Idag så träffade jag ännu ett gäng i Jonsered för lite spår.. Idag tänkte jag introducera viltspåret till Theo. Nu när han äntligen lugnat ner sig.


Ett kort blodspår blev det med en ca ligg tid på 4 timmar i varierad terräng.
Theo tog spåret direkt men gick inte direk ti spårkärnan.. Några gånger tappade han bort sig lite också.. men han fann målet som bestod av en klöv.. Det tog säkert 30-60 sekunder innan han förstod vad som han hade hittat.. men sedan så..  blev lyckan stor och glädjefylld.

   

Malliga Theo.. och stolta matte..


Fago fick ett mycket längre presonspår..

Jag började spåret i torr barrskog, gick rakt ut och in i hög vass och de va rejält med blött där de övergick till snår och sedan över en stig och in i barrskog, upp för en bergvägg och sedan rätt ner i barrskog igen, sedan följde jag en stig en bit som jag sedan avvek från etc.. rejält bra spår det och han gick i spårkärnan hela tiden..

Jag tänkte filma men han har bra tempo så vågade inte riktigt när jag insåg att jag lagt det över kärr liknande förhållanden. Tog även kort i slutet dock men insåg även där att jag min smartskalle har ju tejpat för kamerahålet..

Ja min display är på väg av..
Fago är riktigt jäkla duktig på att spåra blir lika glad och stolt varje gång..


Nu blir det lite uppehåll över helgen då det vankas utställning i regnet.. men sedan ny vecka nya tag.. Lite rally och lite spår.



foto: Pernilla Svedjeby

Presentation


Fago & Theo

Bloggens Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards