Fago & Theo

Alla inlägg den 18 juli 2012

Av Cinzia - 18 juli 2012 00:18

Idag va det dags för Theo´s BPH...

Tyckte nästan dagen startade lite med bph i andan..

Vi går en runda och på vägen möter vi en permobil.. Farbrorn som sitter och manövrerar detta fordon tvärbromsar vid Theo och Fago. Sträcker sedan fram sin hand som va beklädd i lädervantar... Han själv hade tjock jacka rejäla kängor och kepsen va fastklämd i en klämma, sådan man använder vid byggen...

Theo knör sig förbi Fago och placerar sitt huvud under hans vante och rumpan intill hjulet. TA I MIG!.... farbrorn utbytte en hel del ord och meningar till Theo.. inte ett dyft till mig.. När mannen körde därifrån sitter Theo kvar och fick lite hjärtekross när han bara åkte...


Men till dagns riktigt BPH...

Hur gick det?


Det gick jätte bra...

Startade det hela med moment ett : främmande person.

 

det va inge konstigheter sa han....

Även föremålslek med egen och deras knepiga gummigrej va super roligt.

   

Lek är alltid roligt

Lagom energisk och väldigt lekfull..


Matintresse vet man ju som känner Theo inte är några större problem men...

            kan inte påstå att jag fick mig en AHA upplevelse i dag av det   ! Den va som den brukar i dag med... Smart som han är så tog han rejält tag över burken och började gå runt.. Hade burken varit med locket upp gick han åt rätt håll för att få upp den.. så han va rätt bra smart där faktiskt.. Tur att tiden gick ut också för han va inte långt i från att ge den en rejäl omgång..


Överraskningen fick jag mig en överraskning faktiskt.. denna uppflygande halva gubbe med stort utglinat skratt som stirrade rätt mot honom.. VA! mycket konstig.. och den blev först poppis när den la sig ner för att "sola?"...

    Han gick fram till den när den låg ner .... Sedan skulle man transportera sig förbi föremålet 4 gånger .. och han hade släppt de redan vid första vändan och va tvungen att trampa på maskineriet på ena vägen  


Efter det va det skrammel.. Som han löste enkelt och fint..  


Sedan kom momentet närmande person... fick mig ett skratt som jag fick försöka hålla inne..

Denna välklädda Herre kom i itapper gåendes i mot oss. Theo satt först och studera detta spektakel.. Sedan va det mer som. Jaja en tvåbening.. men?

     

...men finns det fler?, vart kom du i från?... Theo travar med en sniff i farten på honom och konstaterade sin upptäckt sedan tidigt.. Sedan travar han vidare till en av konerna, kör ner nosen och undersöker ( nix inget godis ) fortsätter sedan in bakom skjulet för att studera om det fanns någon mer? och hur han kom dit.. efter undersökt platsen travar han runt och kollar andra sidan... när han konstaterat dessa två stora frågor.

Fler? nej!

Hur? Vet ej...

Så kommer han tillbaka och säger hej till Herr figurant..  


Söta pojken..


Sedan va de underlag..

en vipbräda med blankt golv och sedan ett underlag som va knuggligt..

Jag fick instruktioner att bara gå... Min känsla va att jag hade velat att Theo fick nosa en 3 sekunder och sedan gå.. lite som att han blev paff av underlager.. han ville kolla hur han skulle ta sig över..

Men han gjorde det fin fint tycker jag.. både på den ena och den andre..

   


Sedan vart det skott...

INga bra bilder på de så det får bli utan..


Theo reagerade bra .. han släppte allt efter varje moment och hade inga kvarvarande tankar om något.

Resultatet va en hund med positiv attityd och det har han.. en livsglad pojke..

Fick frågan hur han va i sin könsmognad.. hon tänkte på dumpen.. och de tänkte jag lite med.. att han är nu uppe och svänger ner nu så lite spökig känns okey..


Detta va mycket intressant och jag hoppas fler gör det så skk får in så mycket data om våra kära individer som möjligt.. och för att se hur våra vänner klarar sig i vardagen..

Även om detta inte är en "riktig" vardag är det mer realistiskt än vad ett Mh är. Även om Mh också är en bra hjälp..


Theo blev trött av intrycken och ja.. jag blev nog lite trött jag med...

Tusen tack för alla korten Linda Andersson och Tack alla som hjälpte til beskrivare, skrivare, figuranter och testledare för idag...



Presentation


Fago & Theo

Bloggens Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards