Fago & Theo

Alla inlägg den 22 september 2012

Av Cinzia - 22 september 2012 14:12

Idag när klockan ringde kände jag att : NÄE jag orkar inte...

Känns som jag flänger runt jämt.. eller ja sista tiden i alla fall.. MEN! jag gillar att vara i gång..

Upp på mig ut med dom där packa väskan och i väg mot Falkenberg BK.


Idag skulle Theo får kopplas loss på en tävlingsbana med både gott i en burk och med en bläckfisk nalle...

Start nummer 7 och jag och Theo laddar för fullt så som bara en berner gör!

 

Berner Style!


Ett pepp tack mig och Theo i mellan och laddningen är fullbordad.!


Banan börjar med Start -> Sit framför , vänster ingång SITT!... Ja Theo hade glömt av sitt, ingen aning om va det va  men SÖT va han sa han bestämt. SEdan kom hopp över hinder  SÅ duktigt, en snygg vänster sväng och in snyggt i vänster spiral. Sitt ligg sitt , ja jo sitt fungerar om man sitter FINT!.. alltså på rumpan och upp med frambenen, sedan PANG rätt ner i ligg och sedan rätt upp i samma position igen..   ... Jag kunde inte låta bli att skratta - han ser ju så stolt och nöjd ut också... Fortsätter rätt fram 360 grader vänster, denna gången fick vi till våra skrytsamma bakdelkontrollsövningar och fick stila lite, men ack och ve det va vid vänster gång det blev så.. enkel slalom ut mot 8´an.. Farlig åtta i dag.. Till vänster en burk med Vov burkmat och till höger, en bläckfisksnalle... Första passagen igenom gick la så där  men vi transporterade oss igenom, rundar kornan och Theo dyker direkt ner och plockar upp bläckfisken - TITTA VAD SOM LÅG HÄR!   

Plockar då med den runt andra konan tills han upptäcker - MEN TITTA,, titta SER DU? huvudet och blicken flackar upp till mig och ner på burken med VOV, tydligen tyckte han att jag missa den och menade på att detta måste undersökas... och sedan kastar sig ner och grundligt undersöker. Jag står där osynlig   som en smärre galning och försöker få honom uppmärksamhet.

JA när han hade grundligt undersökt burken tittar han upp på mig som: Du kan vara lugn nu vet jag.. nu går vi..

Jag får tillägga att jag kan inte låta bli att skratta åt stollen.


Efter 8´ans frestelse kom -> Sitt, gå runt!.. Va gör han? Jo han sitter väll tillslut   men med bara två ben i marken. Vart är dom andra två? Jo då han sitter ju fint! ohh så fint.. När jag gått halvvägs runt honom inser han väll att han ska sitta som man bör*.


Ja jag tänker inte gå igenom hela banan men Theo hade väldigt roligt. Mitt mål i dag va att Theo skulle tycka detta va roligt, lika roligt som på träning. Eftersom han gått in på nybörjar banan med hängande huvud. Jag kan säga att i dag uppnådes det målet. Han hade otroligt roligt, och jag måste säga det va längesedan jag hade så här kul. Gick det bra?

Ur poängsynpunkt ren katastrof, men fy f*n va roligt vi hade det.

 

Nöjda och glada för dessa fjuttiga poäng tyckte Theo de va givet att...

 

alla förstår väll ändå att han är bäst!


Trötta och näjda är vi nu hemma.. laddar om för lite sennen rally i morgon!...


Detta va ett RIKTIGT Roligt rally ...

Presentation


Fago & Theo

Bloggens Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards