Fago & Theo

Direktlänk till inlägg 10 november 2012

Danmark - Herning 2012

Av Cinzia - 10 november 2012 22:15

Sitter här med min kopp te och kom på att jösses va har jag nyligen vart med om? Ingen kan beskylla mig för att vara snabb på att förstå vissa saker   


3-4 November va det Dansk vinnare & Nordisk vinnar utställning. Varför inte tänkte jag. Jag måste utforska mina vyer.

Tog mitt pick och pack åter igen och fick min kära far att köra mig till Stigs Center där Theo´s uppfödare mötte upp mig.

Vi tog natt båten vilket innebar att kl 00,30 från Göteborg gick båten mot Fredricks hamn.

Jag tror vi var i land omkring kl 04,00.


Resan på båten gick bra men jag kan inte påstå att båten va specielt natt vänlig. Några hårda bänkar placerade vi oss på och mycket sömn blev det heller inte av. Mötte många trevliga hund människor på båten så vi vart ju inte ensamma om att komma "utvilade" till utställningen.


Vi va på plats i god tid och hann placera upp oss längs en vägg. Fick träffa ett gott gäng danskar som jag haft kontakt med över Facebook och Theo fick träffa några som visste vem han va.. Några tillfällen när jag gick mellan byggnaderna , rasta eller transportera oss mellan kom de en och annan som  ropade THEEOOO... och klappa med händerna mot honom och hälsade.. och såg väll på mig att jag va en aning frågande    Facebook sa dom bara då..

Jag kände mig som den där uppassaren som sprang efter Theo som en liten vässla och bara va någon som hängde i andra sidan kopplet...

- Hej, jag är cinzia den där som sköter om hunden , vinkandes i bakgrunden för mig själv   ... jaja det är ju hundutställning så jag får ävll ta ett kliv bak och bara följa med...


Theo va mycket rastlös, troligen inte jätte mycket sömn under natten på båten och inte helle rpå utställningen eller bilen.


Jag har försökt leta eld och lykta efter presentabla kläder så dessa bytte jag om till. Inte lätt att vara 180 lång och väga över 100 pannor och samtidigt vill vara fint klädd. Det är väldans tur det är hunden som bedöms.. eller?


Vår tur i ringen i alla fall... In skutt i ringen.. Till min förvåning va vi sist i leder, här hade dom inte bokstavs ordning som vi har i Sverige. Hellre sis än i mitten. Full ös medvetslös på Theo som vanligt. Stå still hade han inte lust med denna dagen utan det va träning för godis i dag hade han bestämt, och började backa, göra bakdelskontrolls övningar och en massa annat. TIll min stora glädje blev Theo placerade Excellent 1 Ck.

Så häftigt.. ett Ck första gången man åker till Danmark och ställer, många fina hundar va det.

In i konkurransen och där tror jag vi hamnade på en fin placering 8?.. med 6 champion hanar och en öppen klass hane före.. Så otroligt jävla skit nöjd.. Aiden blev denna dag BIR och tog en BIG 1 placering. Häftigt...


Hade en hel del nybekanta individer man fick titta på, glada härliga hundar även Pernilla med Filou va med. Tyvärr fick Pernilla och Filou inte den tiden som alla hundar är värda utan hon var nog max inne i ringen 1 minut om ens.. besvikelsen va stor.. MEN till helgen i ära denna dag åkte dom till Norge och tog hem 2 bästa tik med Cert.. ( Grattis )


Theos syster Wilma ställde i dag och fick nöjja sig med ett Excellent. Nöjja säg är väll fel ord för excellent är verkligen super bra.. Men tycker nog den där damen är värd lite mer   .


Dagen kom till sin enda...  trögga, hungriga individer begav oss till ett litet super fint hus som vi fått hyra av Gitte Høy Nielsen... Tusen tack.


Äta, duscha och den där efterlängtade sömnen.. Tror jag redan var i säng innan kl 21,00... helt otroligt.

Dagen där på.. mer utvilade begav vi oss åter till Herning, måste säga JÖSSES vilkeet enormt stort ställe..


LIte mer utvilade men ändock märkte jag tydlige på Theo att han va trött. Några fler hundar i vår ring denna dagen- valparna gick i egen ring på lördagen och söndagen kom valparna in i "vår" ring.


En tröttare Theo innebär inte att han inte springer på utan helt enkelt han står still   inte direkt någon nackdel.

In sist i ledet i dag igen.. Fullt ös medvetslös.. Jag måste tillägga att jag aldrig har tränat Theo på detta - jag har försökt träna Theo att hålla blicken rätt fram - inte jätte lätt när jag inte är super kompis med target tänkandet i träning och en hund som pulserar i hundra nittio. Men men...


Vår tur och rundan började - WROOOM sa det och där va de slut.. Dete svåraste va att hålla Theo i gång, Han va trött och kände mest för att titta på i dag. Väntan medan de andra hundarna bedömdes kändes då som en evighet...

Vår tur.. De kändes de klämdes och tittades. Vi fick springa fram och tillbaka, ett varv runt och fram  till domarbordet.  Sedan bar det av igen i en väldans fart ett varv runt.. Varvet sprunget och jag tittar på Theo, men märker i ögonvrån att domaren pekar fram mig. Det tar en stund innan jag kopplar och sedan i halv hysterisk panik kastar mig längst fram i ledet, och poletten ramlade ner.. tror till och med jag nigar när jag tackar för oss.



Lång väntan, många hundar in. Champion klassen va super stor tyckte jag och jag tror alla fick Ck. Vår tur och en och en fick vi springa han tittade igenom hundarna och började gallra. MEN HERRE GHUD VI STÅR JU KVAR!.... NI kan gissa när han sträcker fram handen och vill skaka hand med ettan    det va ju vi.. jag och Theo.

Lång väntan blev det och Theos syster Wilma kom in i ringen... Excellent 1 CK.. TJOHO!...

 

till slut BIR & BIM... häftigaste jag vart med om i hundväg.. The blev BIR - Cert och Nordisk vinnare 2012.. herre jösses min skapare.. så häftigt..


     

 En trött Theo ställde upp en sista gång på kort.


Ärlig talat, så förstod jag inte alls vad som precis hade hänt. Trött och allmänt bortkopplad.

Det jag upplevde härligt va att personer man bara är ytligt bekanta med blev genuint glada och det värmde så otroligt mycket.  Det jag inte upplevde i Tvååker när Theo blev BIM va detta. Applåder, kort folk som kom fram och sa grattis. Jo i Tvååker kom det fram danskar och norrmän och grattade mig. Man kan undra va som skiljer sig åt mellan de olika nordiska länderna?..

Sak samma.. kul som fan va det. Lång väntan på BIG och där tog vi ett snyggt varv runt och.. ut    Theo kämpade på till det sista. Trött men ändå så glad..


Sicken helg jag fick.. Det tog några dagar innan det slog mig va häftigt. Theo - Nordisk vinnare 2012.. Ja jag säger då det.

Sitter nu här i kväll och dricker min skumpa - ja fortsättningen. Pernilla S va så jäkla gullig och gav mig sin mini skumpa... TACK underbar du!.


Danmark - Herning.. 2012.. Tack


 
 
Ingen bild

Kari og Milo

10 november 2012 23:24

Så artig å lesa om den fantastiske turen til Danmark og Theo som Nord-V!! Og igjen: GRATTIS!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cinzia - 23 november 2014 16:51

sitter och tittar på gamla filmer från i sommar.. Jag ler varje gång jag ser detta.. VIlken underbar upplevelse att få springa och stå där med en av sina bästa vänner i ringen.. Glädjen när jag ser detta går knappt att beskriva. Trots värmen spr...

Av Cinzia - 16 april 2014 12:53

En sväng på klubben med Pojkarna. Basar upp dom med varsin skål vatten och inträder rallybanan somm in vän Lena byggt upp. Jag har haft en paus. Tröttnat på rallyn men täntke se om jag kunde väcka lusten igen.   Fago får starta. Slappt tar jag...

Av Cinzia - 8 december 2013 14:05

Rätt mycket och jag har inte bloggat. Så varning för LÅNGT blogg inlägg... Mycket av tiden har gått till till träning inför Cert provet i patrullhund.   Spår upptag. Sitta 5 minuter och vänta.   Spår i medvind på fält. Theo har nosen t...

Av Cinzia - 26 september 2013 09:56

https://www.facebook.com/Bozita.se/app_172163342907991?sk=app_172163342907991&app_data=1554   klicka eller kopiera länken ovan.. man klickar sedan på det svarta hjärtat för att rösta.. snälla :D ...

Av Cinzia - 24 september 2013 00:27

vi fick en dag av Malin Bäcklund hundbefäl en rolig bana både på utsidan och insidan i ett hus. Lite filmar från olika av dessa momenten.. Theo lyfts över...   Theo och jag ska krypa ihop?... theo åker ett litet fordon?   ...

Presentation


Fago & Theo

Bloggens Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards