Fago & Theo

Alla inlägg den 4 december 2012

Av Cinzia - 4 december 2012 00:55

Årets sista utställning var i Norge - Lilleström med vännerna Jeanette och Anita.

Anita hade med sig Alonso upp.


Jag är en rätt lugn person om jag vet allting som kommer att ske. Ja hur ofta vet man de kan man undra *skrattar*

Men jag menar utställning. Jag behöver tid och absolut inte stressa.


Så schassade upp Anita och Jeanette grymt tidigt denna lördag morgon omkring kl 03,30 lämnade vi Stenungsund.

Men lite depåer va vi uppe omkring kl 07,00.

Utställning började nog inte försen kl 09,00 och juniorer först.


Ja kan garantera att Theo va först med att registrera sig vid ingången - Test hunden kallade dom honom.

Vi möttes av en lååååååång ring.. och en tom lokal som snabbt fylldes på.


Jag va sugen och taggad men inte till max - ibland är de mer på och i bland mer av.. idag lutade på lite mer av än på men ändå på   .


Väl in i klassen va vi 6 stycken tror jag. KLämde och kände och springa fick vi. Theo är som vanlgit fruktansvärt het, och tjock som jag är hinner jag ej med och bromsar upp honom så blir han krokryggad faen.. måste hitta en lösning där han kan ha sitt språng men antingen att jag hinner med eller att jag kan promsa upp honom utan att göra honom till en ostbåge. Hans bakparti springer medan jag bromsar framkärran.. lixom..


Hur gick det då. Jo två i Unghundsklassen fick CK. Ådne och Theo. Theo hamnade bakom denna dagen och vi fick tacka för oss. I bästa han hundsklassen åkte vi ut.


 

foto: Nina Bless

Efter utställningen va det som ett knytkalas med julmat. Alla skulle ta med sig något juligt och bidra till bordet.

Julskinka, vörtbröd, rödbetssallad och mjuk pepparkaka va vårat bidrag.


Dom satte ihop bord och la på dukar och blommor osv. Borden va dommarbord som inte användes mer under dagen. Vi svenskar hade inget bord utan tog först ett trimbord, men jag tyckte vi också kunde få vara med i ett vanligt bord och gick bort och hämtade "vårt" dommar bord.

Det blev perfekt!



Resan hem blev snabb - ja för jag somnade tydligen till 10-15 minuter ( som i verkligheten va några timmar )...


Detta va en jätte mysig liten tripp men nu är det skönt att det är en liten paus med utställandet några veckor   


Jag och Theo har börjat lydnads träning - går framåt och riktigt kul att börja komma i gång lite..

Fago och jag har haft paus i träningen men börjat så smått med rallyn igen.. Märks det vart skönt att bara få vara också enligt Fago för nu vid träningarna har han visat fullt ös 110%.


9 december är det rally tävling.. Jag kan direkt säga hur de kommer gå med Theo - under 70, under 60 och kandek om jag har tur runt 50 poäng. Den där åttans frestelse är hemsk...t rolig säger han..

Fago de vet man aldrig, beror på vilket humör han är på.. är han taggad så över 90.. har han inte lust.. så .. ja de får vi se...


snön har kommit och vi alla njuter av detta..

KRAM





Presentation


Fago & Theo

Bloggens Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards