Fago & Theo

Alla inlägg den 27 april 2013

Av Cinzia - 27 april 2013 17:45

Klockan ringde tidigt i morse. Rally Lydnad på Falkenbergs Brukshundklubb med både Fago och Theo.


Medan jag gled sakta runt i min puttapå tänkte jag för mig själv - har jag nu tittat rätt på PM´et?


Nä men mycket riktigt! Det hade jag inte    Samling kl 9. Första start ca kl 09,30. Jag hade läst samling kl 09,30..


kör som en galning med min putta på    Swischar förbi Corvetten och känner mig så fräsig!.. tänker stort och hakar på Porsen framför.. Nja när föraren tänkte tanken på gasa var han redan i väg medan min Puttapå kämpade för glatta livet och jag ser hastighetsmätaren gå NER i stället för upp.... ooops en uppförsbacke! Borde veta min P uttapå´s begränsningar...


Med andan i halsen kom jag till plats. Först ut mästar klassen. 16 starter.

en klurig bana där start började mitt i banan och 8´tans frestelser låg lite annorlunda. Banan hade absolut sina små svårigheter. Honnören= Sitt på vänster sida.


Fago jobbade på bra men kändes ändå som man gjorde små missar här och där..


Men hör och häpna... delad 2´a plats med 97 poäng   

 

Ettan Britt knep 100 poäng - super snyggt!


Strax efter pris utdelningen var det Fortsättningsklass - Ja Theos grupp..

Theo min lilla sötnöt... Han gäspade och verkade mest vilja sova i dag. Trött av att vänta i bilen under hela förmiddagen.

Han visade fokus fram tills strax innan banden då började nosen gå lite så där i luftne och sneglade bort. Även denna start var mitt i banan och transportera sig förbi hindret trodde jag skulle bli en pers...

Men Icke...

Under banans gång letade Theo konstant efter något att undersöka - Detta var den första banan utan 8´ans frestelse och Theo letade länge vart denna var någonstans. Han seglade ut med horisonten med blicken och verkade vara helt på en annan planet! Men vem kan koncentrera sig på att leta efter saker som ska upptäckas samtidigt som rally..   .


Vi har tränat massa på att inte hoppa över hindret försen jag ber han om det, och visst lönade det sig. Men från svart till vitt - Theo hoppade inte alls försen jag var på andra sidan hindret - Måste han tolka allt så ordagrant denna gossen  


Vi slutade med 68 poäng och sist av högen som fick poäng. Men så är det ju, inte lätt att köra rally när man letar efter saker som borde finnas på banan som borde undersökas..


Äntligen hemma med två nöjda hundar...
 och en solbränd Cinzia..


Presentation


Fago & Theo

Bloggens Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards