Fago & Theo

Alla inlägg under maj 2013

Av Cinzia - 26 maj 2013 14:11

film. Mirja

Av Cinzia - 20 maj 2013 22:49

Ja dit skulle jag och dit kom jag..


Fredagen kl 12 skulle jag möte upp Tine,Jens Louise Kloster och Gitte H Nielsen på Stigs Center.


Torsdagen började med att jag skulle åka med Theo till veterinären för avmaskning inför Norge resan.

Jag kommer ut till bilen i full stress för jag skulle rasta hundar göra ett matte prov bada Theo packa, växla etc under torsdagen.. Kommer fram till min bil och ser att någon har krossat min högra backruta

  mindre rolig start.. In med hundarna i lägenheten igen. Ringer glasmästaren och pappa. Kör sedan till veterinär kliniken i Lerum i stället för Kållered i hopp om att de bara lite snabbt kan intyga avmaskning etc på Theo. Som tur va kunde dom det, kasta mig i väg till Elvis & Enya och ut med dom. Sedan möter pappa upp mig på Glasmästeriet. Lämnar in bilen och får låna pappas bil för att sedan rusa i ilfart till mitt matte prov. räknade ut att jag hade 20 minuter på mig att göra provet för att hinna hämta upp pappa och sedan min bil.

Men jag fick ihop det tack vare pappas hjälp och matte provet blev godkänt.

  Fin ruta dock utan "toning"..


fredag och dags för att möta upp mitt sällskap. Som på något vis ;) hade lyckats komma på andra sidan Göteborg medan jag vänta på Stigs center. Efter dom tagit en ofrivillig city tur i Göteborg kom det och resan upp mot Torpomoen började.


Vägarna när man kommer efter Oslo är inte dom bästa men det väger upp mot utsikten och miljön man åker i. WOW säger jag bara..

Väl framme möttes jag upp av Tony & Inger och vi körde till Stugorna.

    Suverän stuga tyckte vi.. Stor fin och aldeles perfekt.

      Svårt att få till det med en mobil att visa hur vackert det va och gör det inte alls rättvist men men ...


Fick sova en god natts sömn och sedan i väg till Torpomoen där utställningen var.

Möttes av glada människor och vackra hundar i otroligt fin miljö.

Dock något varmt men inget man inte överlevde.


Hur gick det?

Jo då 14 stycken i öppen klassen var vi och den Sweitsiska domaren tog myckte god tid på sig. Jag tror inte det gick en person i från den utställningen som inte hade fått en bra förklaring till varför det blev si eller så. i full koncentration..


Jag kan inte säga annat än att dagen för mig och Theo samt Tony & Inger slutade på bästa möjliga sätt.

 

Excellent. 1 bhk . Ck. Cert.

TJOHOOO Svensk, Dansk och Norsk Champion på två veckor.. Ja och nordisk champion då alltså när han är 28 månader. Helt otroligt..Kritiken kommer att komma ut på hemsidan inom kort.


Jag dansade nog på Theo´s rosa små moln resten av den dagen.

På kvällen blev det Jubeleums middag som var SUPER GOD som åts med mycket trevligt sällskap.

Domaren sa även några fina ord, bland annat att det var super kvalité på berner sennen under dagen och att över lag hade alla väldigt rejäl och fin benstomme som de i Schweiz har saknat länge..


Kvällen blev sent och dags för sova.

  Theo var inte sist i säng kan jag lova..


    Till slut somnade vi båda gott och såg fram i mot tikarna på söndagen.


Tine, Jens,Gitte och Inger skulle ställa och i dag var det många tikar. Bland annat 25 stycken i öppen klass.

Hård konkurrans men det gick JÄTTE bra för allihopa. STORT GRATTIS!!!!


 Trevlig sällskap hela dagen och fick träffar på massa trevliga mäniskor.


Jag fick även möjligheten att se Norsk Rally lydnad..


  De har på tid och tittar ni noga på "spiralen-slalom" så ser ni att det är en version vi inte har i sverige.. Mycket intressant att se på vart fall..


Theo skulle in i dag igen.. Tävla mot bästa tik...

 

BIR:  Hermine Hufsetufsa av Hiselfoss

BIM: Berningtons Widunder


 

det slutade med att Theo blev BIM.

Domaren tyckte Theo fortfarande är väldigt ung ( fresch som hon sa ) och att han har väldigt mycket motor och energi och det kommer dröja länge innan hon får se och ta i en sådan hund igen. Ja då blir man ju otroligt stolt och glad.


Med denna otroligt härliga resa och super fina resultat var det dags att bege sig hemåt igen med många härliga minnen att drömma om och berätta.

   


KRAM!



  TACK HUNDGOTT www.hundgott.se för godiset jag använde mig av.

Av Cinzia - 11 maj 2013 00:15

Idag rinde klockan. Dags för utställning... Tack vare min goda underbara vän Linda som hit i fredags kväll och hjälpte mig att bada theo och föna honom torr. Det är ett rejält jobb men tack varje henne kom vi igenom det. Reslutatet blev perfekt!!

Tack fina Linda detta batyder guld   ... see you soon :D


Hur gick det då? Min strategi var att hålla Theo trött - Jag gjorde honom doc lite för trött men han rör sig bättre trött då han är mer samlad..


han blev 1 öppenklass med  CK och sedan blec han 1 bästa han hundsklass med cert och slutade också upp som BIM:


Så låt mig presemtera:

SE DK CH RLD N NORDW-12 Berningtons Widunder -"a.k.a _ THEO"


Presentation


Fago & Theo

Bloggens Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards