Fago & Theo

Alla inlägg den 10 juni 2013

Av Cinzia - 10 juni 2013 00:16

Tidig morgon ohc Pernilla med FIlou och jag med Theo skulle bege oss mot VÄnersborg och den Internationella hund utställningen.

Perfeket väder, moln och inte för varmt blev det en trevlig tur dit.

Väl på plats var vi i god tid och fick satt upp vårt tält, ätit lite god Melon sallad och laddat inför kommande vänstervarv.

Theo gick i champion klass och han var pigg, alert och med. Värmen tar hårt på honom och denna dagen var det ännu inte så varmt så han var precis perfekt i energi och motivation.


Det är mycket roligare när hundarna har ork och glädje.. annars känns det meningslöst och efter Drammen som var helt totalt misslyckat av flera skäl så hade jag bestämt mig att stanna hemma om vädret blev för varmt, för Theo hade inte roligt  i drammen... tokigt varmt.


Till sak. Theo fick Excellent och sedan blev han även placerad 1 med CK.    Så otroligt roligt!

Sedan blev det lite väntan och in i bästa hane.. otrolig känsla att även där bli placerad 1 och med CACIB.


Sedan fick vi tåer vänta under tikden som tikarna ställdes.
 Pernilla ut med Filou och Filou fick ett Vg denna gången.   . Så ä det upp och ner och lite dit och lite hit i utställningsvärlden.
Man borstar av sig och kommer åter igen - meni nte att förglömma Vg är Very good och verry good är VÄLDIGT BRA.


Tiden gick och Pernilla hann mysa lite extra med theo som invigda sitt galler idag   Massa mys fick dom bårda av varandra.   

Bästa tik konkurransen blev till slut klar och theo och jag försökte ladda om. Jag brukar alltid bli väldigt urladdad när vi ska in igen. Men Pernilla puschade mig lite extra och jag grävde djupt efter min energi i skorna .... och fann den... Vi gjorde vårt bästa.

 

Bir och Bim .. filmad av Pernilla Svedje by.




Foto: Kicki Nordlund

Bir: Se, No, Dk, Nordi Usch, NORDIC W-12, RLD N Berningtons Widunder

Bim N S DK NORDusch HErmine Hufsetufsa av Hiselfoss

Foto: Pernilla Svedjeby. 


Vi blev BIR    Sicken dag.. så otroligt häftligt och roligt.


I gruppsammlingen fick inte theo mycket tid. Känna lite över bröstkorgen och sedan ett varv i ringen.. i final ringen gick det ännu mycket snabbare ut. Men känslan att få springa i final ringen känns otrolig =D..


Detta får vi leva på ett tag till..


Tack PErnilla för återigen för ett mycket trevlit sällskap..

Presentation


Fago & Theo

Bloggens Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards