Fago & Theo

Alla inlägg under september 2007

Av Cinzia - 25 september 2007 11:51

Haha- vilken överskrift. trött jag blir på mig själv och humor.

Tur jag roar någon-(mig själv)-.


Jag e sjuk fortfarande-Torr och jäklig i hallsen på börjad till rethosta. Feber och gnällig. Fago e lite förkyld han med. Snorig näsa och trött. Så det passar jhu bra nu när jag själv bara känner för att krypa under täcket och sova. VIlket inte sker men viljan finns:p


Fick jätte fina kort av Pernilla & Hendrik från INofficiella utställningen i Partille. Och ett av korten va rätt spännande.

Denna "lilla" bild va det.

Spana in frambenen-Inge illa steg längd där inte. inte sant?

Jag blev imponerad av detta. Och han ser jhu nästan glad ut i ringen-trotts ajg uppfattade honom som stressad. Är nog jag som e mer stressad i ringen än vad han e. Något jag måste tänka över.

Nää nu ropar tvätten på mig-och eftersom det tar mig dubbel så lång tid att ta mig ngn stans e det dags att börja lunka nu.


Kram kram over and out

Av Cinzia - 22 september 2007 17:54

Idag drog man sig upp febrig och förjäklig kl kvart i åtta för att åka till årets sista inoff utställning som va i Partille.

Stön och stånk med en mycket busig hund. Jag som sjuk är hemsk, ständigt hungrig, håller inte igen på ordförådet tänker mig inte för ahh all sån skit man annars tänker på.

Sakt och gjort svor åt alla bilister kom jag väl fram i tid till Partille. Svetten rann och ingen tyckte synd om mig för det :p. Ställde upp min fina "lilla" stol ut med Ikea tras matta och in i buskarna för att busa med Fago. Det va kul sa han. I ringen uppförde han sig helt ok. SKum domare som inte känner över hundarna. Jag kastade i väg köttbullen, Fago bara flåsade och tyckte livet va hemskt och jag jag svettades. Sagt och gjort en liten kritik lapp och domarens och min dialog.

-Han behöver utvecklas och växa färdigt lite. Han e trång fram, men med tiden så. _ hehe sa jag-njae det tror jag inte och skrattade.- jasså svarade hon!. Nope sa jag men de bjuder vi på. En kram på Fago och vi skuttade ut.

Prata lite med Bernwik´s Lena och Pernilla/Akira och Sweety. Sedan åkte jag hem duschade och la mig. Vaknade upp och insåg att det där med duscha va ingen bra ide.

Lite små tråkigt slut på årets utställningar men det kan inte fungera alla dagar när man vill =) Resultatet och kritiken  är upplagd.

Av Cinzia - 21 september 2007 17:59

Blev inställd. Regnade och jag va sjuk. Jätte tråkigt samtidigt som jag tror det va ändå rätt bra. Jag och Fago har enhel del att träna på. Måste införskaffa mig ett hopp hinder. till att börja med. Vi ska träna mer på Apporten. Börja om i momenten som "hopp"-inkallning-."apporteringen"- Fin lira på "fot" en. En jäkla plan helt enkelt =)


Lääääääääängtar som bara den att bli frisk!

Av Cinzia - 15 september 2007 20:04

Kan man tro att jag har när man varit lite duktig.

Träffade min goda vän Caroline idag på en lunch på Ikea :p. Mysigt och massa folk. Efter det och lite "shopping" på Blå stjärnan blev det blomsterlandet. och självklart kan inte Cinzia hålla fingrarn ai styr och plockar med sig lite blommor hem.

 Tadaaaa

Så kan de blir med lite fantasi :p


Självklart va jhu insidan behov av lite färg också

 Tadaaa.

Jag har lite gröna fingrar faktist ..

Har lyckats hålla en julstjärna från förra julen till i år. TÄnkte kanske mörklägga den snart så den blir lite röd också.

 Jag har mina stunder.



TIll ngt helt annat. I går spö regnade det i stort sätt hela tiden. När jag va ut epå ett träningspass och "fot" va passet på- så är jag jhu koncentrerad och tänkte inte på att det började regna. Och Lilla Fago han gick där och blinkade och kämpade. SÖTA underbara varelse. PUSS PUSS kram kram kastade mig och krama och busa och gosa. Helt fantastiskt go e han. Går han där knappt kan se för det spö regnar jhu och matte är så pompom i bollen att hon inte tänker på det. jäkla va snäll han e.

Så vi la ner det så i stället i dag efter min blomster shopping blev det träning i jätte fint höstvärder. LIgga kvar och svänga höger. Roligt som bara den sa han att det va idag.

nu blir det spaghetti och köttfärssås.

och bäst av allt

Fast and Furius filmer. LOVE THEM Börn börn börn Weeeeeeeeee

Av Cinzia - 6 september 2007 01:14

Går man in på sin uppfödares hemsida.

Nu sprutar tårarna. Vovvar som gott bort... INga hundar jag känner eller ens träffat. Men smärtan som kommer när man läser i gästboken och minnerna man har .


För länge sedan dog min häst Derwen Estelle RWD 35. En welsh cob. Hon va inte gamal. Jag minns det som i går. Jag fick ett samtal-mamma ringde och bad mig skynda mig till stallet. När jag väl kom låg min ALLRA bästa vän. Som jag sovit i boxen med. Ridit på, lekt med. Allt där låg hon och frustade. När jag kom gnäggade hon och gjorde allt för att stå upp. Fick kastat mig ner på marken och famnat om min häst. Att se den vackra rulla runt och kasta sig. Va som att sticka in det trubbigaste som fanns i mitt hjärta. Tryckte min kropp imot henne och strök henne över ansiktet mellan ögonen som hon älskade.

Det gick inte att göra ngt åt det. Jag klarade inte av det jag gick därifrån. Höll mig för öronen och skrek JAG VILL INTE JAG VILL INTE!.... jag vände och gick därifårn. Lämnade min allra bästa vän gnäggandes efter mig. Åkte hem och låste in mig på toaletten.

Den dagen har jag i mitt huvud minst varje dag. Och har inte försen nu år senare berättat hur hårt det tog på mig.

INte längesedan fick jag ta bortfamiljen och min berner tik Tamtam.

Hon blev 12 år. Fina höfterfrisk som en nötkärna. Efter många om och men fick jag hem henne-en helt annan historia om varför jag inte hade henne hos mig ett tag.-Min lilla ängel va mitt allt och fanns där för mig i génom gymnasiet. kramarna, myset. Ngn att prata med. Ngn som älskade mig även trotts allt jag gjort... Hennes korsband gick av. Min pappa hade inte träffat henne på länge och fick först möjligheten att träffa henne på blåstjärnan. Så lycklig på tre ben har jag nog inte sätt en hund i helamitt liv.

Jonas va med mig in. Det fanns tre alternativ. Operation- om hon klarade narkosen och hur hon skulle må med rehab osv efteråt. Eller leva på maxad kotisonhalt och leva så länge det går eller ta bort henne. Efter om ständigheterna som gjorde att jag inte kunde ha hennes hos mig fanns inget val. Hon fick somna in. Minnet av att jag svek min bästa vän estelle är ngt som aldrig lämnat mig. Och jag skulle bestämt vara med när Tamtam somnade in. Dom tårarna som rullade ner från min kind då rullar än idag. Att hålla om den stora björnen i mitt knä.Och se hennes liv bara rinna ur mina händer. Där försvan en stor del i mitt hjärta. Men denna gången ville jag vara där för ngn som funnits vid min sida i hela hennes liv.


Den dagen jag tvingas hålla om Fago den dagen hoppas jag det finns ngn som plockar upp mig från golvet och hjälper mig därifrån.

Jag säger till alla jag känner som har ngn som betyder så mycket för dom att va med när det måste ske. Dom är någon om någon som funnits vid din sida igenom vått och tort. Nu är det vår tur att finnas där när dom verkligen behöver det. Bilden av estelle när jag lämnade henne bakom mig. Kommer ALDRIG försvinna... och jag ångrar inte en dag att jag satt där med Tamtam i mitt knä ....


Tro mig till er som fått mista er bästa vänn. Tårarna i kväll på min kind är med känsla för er ....


Kram från Cinzia

Av Cinzia - 3 september 2007 23:19

Jag har jhu nästan glömt av att uppdatera. Skamligt inte sant :p...

vart på inoff på tjolöholm fint är det där. Lilla FAgo fick vara kvar hemma den dagen. Va faktist rätt skönt. BAra koncentrera sig på settrara. Men som i vanlig ordning får jag jhu heller inte ro att titta på berner hundarna.

Det gillar vi inte!...

träffade Pernilla och Hendrik med Akira och Sweety. Sweety är en hund med en jäkla massa energie helt klart döds skön. Ett Hp fick Vekka med sig hem . De andra fick andra placering men olika anledningar för.


Börjar bli lite nervös för lydnaden va har jag gett mig in på :p

Presentation


Fago & Theo

Bloggens Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards