Fago & Theo

Direktlänk till inlägg 3 juni 2008

Ilska!

Av Cinzia - 3 juni 2008 19:24

Nu till något helt annat än hund.


Idag följde jag med min mor till en sjö. Varmt som bara den får jag jhu trycka mig i en sk bikini och valsa dit och bada. MEN! Bada va det jhu inte tal om. Jisses nordpolen själv hade smält där i. Mycket kallt, va hmm två av 50 personer som va där som faktist badade. Till min ilska!

Vi sitter på ett ställe där man ser rätt stora delar av stranden!

Nere vid vattnet sitter två familjer, vänner till varandra är uppenbart.

Jag är en lång oxh stor tjej. Alltid haft övervikt ibland har det varit MYCKET  mer och ibland lite mindre.  Jag är medveten och realistisk.

Jag har varit mobbad hela vägen upp till gymnasiet, och kan omedvetet fortfarande ta åt mig, om ngn säger ngt till ngn annan eller om ngt till ngn , fast det är HELT annat än riktat mot mig. Så jag vet hur det är att vara liten, växa upp och leva med det.

Framför oss  sitter då dessa två familjer. Ena mamman va rätt stor. Hon hade tre barn. Alla dessa tre sprang runt i vattnet med varsinbulle, kunde knappt leka för de alla va mycket ivriga på att trycka in bullen för att få en ny. Sprang med bullen i handen och sparka lite vatten. Den andra kvinnans barn åt inte eller fick en banan.  Visst jag säger inge tom en bulle hit eller dit. Men när jag såg mamman, och de tre barnen. Tänkte jag direkt på mig själv. Tre ordagrant Tjocka barn. En tjej som knappt kunde se sina tår hon va nog runt en 4-5 år. POjkarna låg nog en på 2 och äldsta på än 7 kanske. Allihopa va riktigt stora. inte mulliga och goa  utan riktigt tjocka. Varför i helvete låter man sina egna barn genomlida något sådant?

Mobbing, smärta, tjej kan itne ha fina kläder för de finns inte hennes storlek. Inte samma möjlighet att kunna leka, here ghud hon kunde knappt böjja sig ner. Fan va arg jag blev. när bullarna va slut ville mamman gå hem. Kan knappt komma upp, men lyckas väl uppe böjjas sig ner för att rycka upp kakor. Som hon delade ut två till sig en till dig två till sig en till dig. När hon skulle ge sin vänninas barn, tackade mamman och sa de. Nä tack va snällt, men vi ska hem och äta. VI MED! säger den stora mamman.

Jag hade lust att gå fram till dom och  berätta hur deras barns framtid kan bli. Tårar,smärta i knä,rygg,hjärta och själ. Hon mår nog inte super kanon hon heller. varför då valsa in sina barn i samma liv hon troligen själv inte alls vill.

Ja det finns folk som trivs stora. Men låt då barnen välja det själva när dom är större. När dom sälva väljer sin mat på bordet elelr äpple eller bulle itll fika. Ja jag älskar att se att folk är på stranden . Många större undviker sådana platser för dom skäms. De är synd! Men va jag är förbanand på är jävla familjer som göder sina barn in till allt som det medföljer.


*arg*

 
 
Marianne

Marianne

11 juni 2008 19:55

Jag förstår att du reagerade på mamman och hennes små trinda barn.
Men ha förbarmande med henne.
Hon uppför sig förmodligen som hennes egen mamma gjort när hon växte upp.
Och hon finner säkerligen välbehag i sina kakor och bullar som hon frikostigt delar med sig av.

Men jag blir riktigt ledsen när jag hör att du varit utsatt för mobbing. Just mobbing och utfrysning från gemenskap är mycket plågsamt för den utsatta. Och det finns ärr kvar hela livet för många av de som blivit mobbade under sin uppväxt.

Det finns inget fegare än att mobba och frysa ut människor.
En del tror sig ha rättighet att både mobba och frysa ut andra och gör det helt öppet. De som står och ser på och inte ingriper är lika skyldiga som den som gör det.

Något som kanske är en liten tröst är att de som mobbar och fryser ut andra människor mår skit själva.
De är avundsjuka på andra människor som mår bra och har ett bra liv.
Och det är deras osäkerhet och bitterhet på sitt eget misslyckade liv som utlöser deras beteende.
Så med andra ord, det är inga stjärnor som mobbar, enbart misslyckade nollor som inte klarar av sin egen spegelbild.

Ha det gott Cinzia, du är bäst.
Kram

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

11 juni 2008 19:56

Jag förstår att du reagerade på mamman och hennes små trinda barn. Men ha förbarmande med henne. Hon uppför sig förmodligen som hennes egen mamma gjort när hon växte upp. Och hon finner säkerligen välbehag i sina kakor och bullar som hon frikostigt delar med sig av.
Men jag blir riktigt ledsen när jag hör att du varit utsatt för mobbing. Just mobbing och utfrysning från gemenskap är mycket plågsamt för den utsatta. Och det finns ärr kvar hela livet för många av de som blivit mobbade under sin uppväxt.
Det finns inget fegare än att mobba och frysa ut människor. En del tror sig ha rättighet att både mobba och frysa ut andra och gör det helt öppet. De som står och ser på och inte ingriper är lika skyldiga som den som gör det.
Något som kanske är en liten tröst är att de som mobbar och fryser ut andra människor mår skit själva. De är avundsjuka på andra människor som mår bra och har ett bra liv. Och det är deras osäkerhet och bitterhet på sitt eget misslyckade liv som utlöser deras beteende. Så med andra ord, det är inga stjärnor som mobbar, enbart misslyckade nollor som inte klarar av sin egen spegelbild.
Ha det gott Cinzia, du är bäst. Kram

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cinzia - 23 november 2014 16:51

sitter och tittar på gamla filmer från i sommar.. Jag ler varje gång jag ser detta.. VIlken underbar upplevelse att få springa och stå där med en av sina bästa vänner i ringen.. Glädjen när jag ser detta går knappt att beskriva. Trots värmen spr...

Av Cinzia - 16 april 2014 12:53

En sväng på klubben med Pojkarna. Basar upp dom med varsin skål vatten och inträder rallybanan somm in vän Lena byggt upp. Jag har haft en paus. Tröttnat på rallyn men täntke se om jag kunde väcka lusten igen.   Fago får starta. Slappt tar jag...

Av Cinzia - 8 december 2013 14:05

Rätt mycket och jag har inte bloggat. Så varning för LÅNGT blogg inlägg... Mycket av tiden har gått till till träning inför Cert provet i patrullhund.   Spår upptag. Sitta 5 minuter och vänta.   Spår i medvind på fält. Theo har nosen t...

Av Cinzia - 26 september 2013 09:56

https://www.facebook.com/Bozita.se/app_172163342907991?sk=app_172163342907991&app_data=1554   klicka eller kopiera länken ovan.. man klickar sedan på det svarta hjärtat för att rösta.. snälla :D ...

Av Cinzia - 24 september 2013 00:27

vi fick en dag av Malin Bäcklund hundbefäl en rolig bana både på utsidan och insidan i ett hus. Lite filmar från olika av dessa momenten.. Theo lyfts över...   Theo och jag ska krypa ihop?... theo åker ett litet fordon?   ...

Presentation


Fago & Theo

Bloggens Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards