Fago & Theo

Alla inlägg under juli 2008

Av Cinzia - 19 juli 2008 22:09

Vad gör man inte? Jo alltså Jonas undrade om jag kunde komma ner till garaget, á 3 km en väg. inte specielt långt, och tyckte det kan man väll kombinera med en promenad. Med minnen från,"- Skaka inte Colan!!" etc fick jag och min djävul på axeln en helt underbar idé. Fago får självklart bära ner dem i sin väska. Tejpade ihop 3 och 3, och la en ihop tejpning på varje sida. Hmm för att bli förlåtna tog vi med ett kak paket med. Och mycket riktigt klunkade det bra på vägen :D. Men också Fago´s kärlek till Jonas , så förlät han att Coca Colan "skakats" i tre km *fniss*

 


Tuff har växt en del, men ack så söt ändå. Fortfarande lika glad i mig, men nu har hon även accepterat Jonas. Hon e grymt söt när man går förbi blir hon TOK glad och hoppar upp och slår försiktigt med framtassarna på vaden. Utan klor och kan göra i från sig ett litet ljud.*haha* så söt!



Som sakt är inne i en trött period, och de blir inte mycket tränat åt ngt håll här. Men men i bland får de väll helt enkelt vara så....


Av Cinzia - 18 juli 2008 09:49

I dag blev de lite små pyssel gjort. En färd till Ikea inhandlade nya rumpor till Fago´s koppel i hallen. Men dom glömde jag bort helt och hållet. Samt en klipps tavla. Kom hem med väldigt mycket mer i vanlig ordning.

*värmeljus, krukor ( dom går åt som smör här, -Goliat-, lakan, tavelramen, ........ Ah listan blev en aning längre.

Även innan jag åkte i väg bestämde jag mig för att."- Nu jäklar blir de inte godis/fika varje dag" Och de slutade med en cheescace, och slutligen Mc Donalds. Ahh jag säger då de, jag har ingen karaktär alls.


Eftersom dagen gick fort iväg blev Fago´s dag en riktigt slapp dag. Själv blir jag rätt trött i kropp och knopp efter en "utflykt", men fick tag i några köttbullar, min tygkasse men div s.k tränings saker, och en super glad hund.

Jaha va gör man av hans energi med. + Konditions träningen vi kommit i gång med. Det blev en jätte fin linförhet, super kanon, Bra kontakt, bra tempo, snaba sättande, bra höger svängar, bra vänster svängar och jämt tempo igenom hela. Lite apportering hann vi med också. Tog en fibril chansning och Kastade för frösta gången iväg aporten. kanske en 5 m. Men jisses efter komando sa det "TJOFF" och han kutade bort hämtade aporten och kom lika glad tillbaka. Tre gånger vågade jag och sista fick jag honom att sätta sig i position igen. Va glad man blir. Han har varit "rädd" för den tidigare. Dom vita tennisbollarna fick jag fram nu, dom vi "lånade" av min mamma. Inkallning med ställande har vi ptraktiserat med metoden.

*Sätter hunden* Lämnar och går i väg med rejält avstånd, små springer. Skriker"-KOM", full rulle på benen och sedan kastar jag i väg bollen och vid tvärnit skriker jag ,"-STANNA".  Idag kände jag att jag vill testa ett steg längre. Visar honom bollen och lägger den en liten bit bakom honom. Lämnar honom och små springer bort. Ännu en gång."-KOM." Full rulle och jag gastar."-STANNA." Och se på tusan han tvärnitar väntar och VARSEGOD han vänder och hämtar bollen tok lycklig. *ROLIGT* Eftersom detta oplanerade träningstillfälle va lite latmansdag för mig tänkte jag Hmm. Gjorde om allting men behöll en boll och la en boll bakom. Kallade in , gasta , "-STANNA", och Sedan KOM FUll rulle igen och VARSEGOD och jag kastade bollen bakom mig. Ahhh blev så fint. Glad jag blev.

Rutan gör vi nästan varje gång vid träningstillfälle, den är seg enligt Fago. En gång kan han galopera ut, andra gången  travar han segt. Så jag får tänka till lite med de där.

Fjärren börjar bli bra med.


Efter blev de en promenad runt Lerum. Känns alltid skönt efteråt, bara man kommer ut och igång så går farten av sig självt.


Hans kondition har verkligen börjat ta sig. Efter allting som varit, har den verkligen fått sig ett törn i hörnet. Otroligt dålig. Men nu skuttar han på rätt bra, leker längre, jag får allt jagat honom längre* =D *, mer tempo i träningen osv. De gör mycket. Och aptiten blir jhu automatiskt bättre då han gärna äter mer vid högre aktivitet, han petar gärna i maten annars.


I morgon blir det crossbanan igen. Och tidig morgon för tvätt...

KRAM....

Av Cinzia - 17 juli 2008 19:16

Jo, de sägs jag ahr den utbildningen. Mamma drar nytta av detta när otroligt viktiga saker ska göras. Alltså sådant som e tråkigt! Klippa häcken!

Med min grymt enormt starka rygg (inte) va det bara att knipa ihop. Av pannkaksdoften som slingrade förbi näsan fick bli mitt bränsle. Jag va alltså itne helt frivillig till detta, utan va helt klart tvungen att ställa rimliga krav :D


Mammas och pappas hus. Mitt "riktiga" hem så att säga. Och måste då säga att häcken blev ok i allafall....

Jag är inte helt utan själv. Fago är alltid närvarande och även han då ställer mer än gärna upp och "hjälper" till. Sedan kan man jhu fundera på vem han hjälper? FÖr inte är de mig. Jag samlar ihop till högar, vänder mig om och högen som låg där är obefintlig, för den ligger utspridd högt och lågt runt,under,på Fago. Tyvär har jag inte telefonen i närheten för att ta kort på detta, men man kan itne anant än skrattar...


Fago han är allt bra lycklig.

Av Cinzia - 17 juli 2008 08:30

Jhapp idag blev de Cross för slanten. Fago bara älskar detta.

Va nämnligen så att dagen efter vi hämtade Fago fick han tvunget följa med till Cross banan. Där blev han välomhändetagen av, förare, publik och cafeteria personal. + Jonas då!

Fago blir som tokig när han kommer dit. Hade han fått bestämma hade han gärna sprungit efter Jonas på banan. ROLIGT, LEK!...

Ahh mindre säkert utan blir till att hålla hårt i kopplet och låta Fago titta tills Pausen kommer...


Ett litet hopp med Jonas på cykeln.

Ktm 450. Se så jag kan*skrattar*


Mer än promenad och mini träning blev de inte denna dagen!


Av Cinzia - 16 juli 2008 13:49

Jhapp äntligen. Redan varit där två gånger, men tycker det är lika kul varje gång. Denna gången fick jag med Jonas. Det blev en väldigt kort runda tyvär, men ack så roande för mig :D


Jhapp som synes på bilden. Detta är ett intrument man tog ut Urinsten hos män. Betvivlar de va så roande som karln på bilden är :D.


För man lov att bjuda på lite Radioaktivt vatten?

Jhapp kommer inte ihåg årtalet men för ett tag sedan,ml ite längre tag sedan men inte förvånandsvis långt tillbaka :D Hade Apoteket vasen tror jag de va :D i stan en behållare med radioaktivt vatten som varje "kund/besökare" fick lov att ta. Apoteket bjöd på ett glas per person. Sades vara nyttigt...*tji fick dom".


Sist men inte minst är detta en stol. :D

I denna stol fick man möjligheten att binda bak armarna bakom ryggstödet. Samt vid vristerna och över låren. Så gick de till när man tog bort tonsillerna, halsmandlarna. Ja jag tycker ändå jag är en aning glad över att vi lever NU och inte DÅ... Ysch!


Självklart finns det SÅååååååååå mycket mer, men jag bröt mot deras regler 3 gånger,  så lite skamset är det ändå. Men svårt att inte dela med mig :D av denna spännande värld. Efter detta blev de en promenad till Haga köpte lite rökelse åt en äpplepaj med enorm besvikelse. Äpple på toppen och äpple mos under*spott fräs* Sedan en härlig promenad igenom stan och sedan hem...

Avslutade dagen med ett roligt träningspass med Fago.

Han är då allt bra mycket taggad när man inte gjort massa saker på dagen...

KRAM!


Av Cinzia - 15 juli 2008 13:56

Idag va en seg dag. Men när man väl kommer ut tar man sig ann den där långpromenaden. Vi begavoss upp i bland husen. Det är ibland rätt skönt att vila ögonen på annat än den vanliga gräsfläcken eller trädet i skogen. Så det fick bli tomternas planteringar :D... Sicken "fönster tittare " man känner sig, fast det är trotts inte in man tittar, det är själva helheten på huset och planteringen...

Längs vägen hittade jag ett jätte vackert och smarrigt träd.

Bra sugen, men ändå inte blev det endast kort men inget smaka :D


Dock blev de jhu som innan jag skrev. Man lixom går och går fast den första tanken va " JAG ORKAR INTE", slutade med att vi hamnade i skogen direkt ansluten till LErum centrum mer eller mindre. VÄl där inne hittade vi massa Hallon. Självklart va jag tvungen att äta MASSA :D


Fago va nöjdo ch endast en fästing hittades efter denna promenaden...

KRAM

Av Cinzia - 14 juli 2008 23:43

Idag har jag fruktansvärt tråkigt. Skulle ut och träna. Men slutade med att vi fick gå in igen. Stick i örat. Jaha täntke jag och tänkte det värsta.

Detta va på förmiddagen. Det satt knappt fast en liten gadd på insidan av öronlappen. Men man vet ju aldrig! Men bara efter en kvart försvann rodnaden och örat blev som ingenting hade hänt. Trisstesen vägrade överge mig... Kl hann bli 20,00 så trippade jag och Fago i väg till Grusgropen i Gråbo. Ligger även en gammal galoppbana bredvid. Kanon uppvärmning.

Vädret va med oss. Inte varmt. inte is kallt. Och uppehåll. Tok fint va det!


Iallafall. Detta är "vår" grusgrop. Vi går tillsammans. Ja även jag. Jag ebhöver nog mer än han röra på mig :D... Går ner går ett varv in i mellan trädena små sandstigar. Upp igen bort på andrasidan ner och sedan runt och upp igen. Sedan får han spurta. Helt klart livsfarligt om jag skulle vara kvar i andra ändan. Film finns komemr snart :D.... Så de fick han göra. Sedan får man jhu gå av, lugna ner tempen lite. Så då blev de promenad. Ligger en gammal bygdegård där som vi bara va tvugna att hälsa på.

Andra mer trötta andra mer ännu trötta. Men mysigt va det. FIck lurat Fagol ite med att säga " VA E JONAS"..... och " TA KATTEN" *fniss* Så fick vi till en halv OK bild:

Jag vet inte om blicken säger. LIVRÄDD! Eller att han faktist såg ngt i busken bakom, kort efter elelr mer direkt efter det sa "klick" stack token i väg och hämtade en pinne och gav sig på mig med den och tyckte vi skulle dra i varsin enda... Jag tackade helt klart nej....

En mycket lyckad kväll. Mysigt roligto ch endast en fästing på kroppen hittade vi....


På vägen tillbaka hittade Cinzia en sten JAG alltså och tvingade upp Fago på den. Vet inte om han diggar min humor riktigt i vissa lägen ;D

Men han blev tokbusig efter detta kortet. Sedan insåg jag att han i sin tur insåg hur löjlig jag är med denna kamera hela tiden... :D

Men kul är det!


Jaja muskelträning och motion fick vi båda.

innan vi åkte i väg och sista 10 min tillbaka till bilen stretchade vi lite.

Lite jag:

Lite han!....


Nu e han hemma ligger och trycker på sin mömö och Jonas undrar vart jag är den senaste 1 ½ timmen för vi skulle se på film

KRAM!

Av Cinzia - 12 juli 2008 02:00

Idag fick vi syn på min mammas torktumlartennisbollar.

Ful som jag är, gav jag Fago i smyg en coh jag tog en. Och vi tisslade därifrån och hem.

We we we we Weeeeeeee matte matte snälla snälla....

joda han tycker linförhet är ett bus när han är pigg och allert. han kan gå långa långa sträcker på min vänster sida och stirra ut mig, sätta sig vända med fram och tillbaka.... För att jag ska sätta mig ner och pussa och han nagga... Idag bjöds de på detta för jag hade en vit tennisboll i varje ficka...

herre ghud hund. så här ska vi vara på plan.... Sicka otroliga poäng vi hade fått...

Jaja en köttbulle och ett storarumms golv blev det när vi fick vända i dörren då gud spolade på toa och de brakade och spöade i backen.

SItt/ligg KÖTTBULLE.   LIgg, SITT,,,Ligg köttbulle... haha fjärren..

Ghud va klar och de slutade spöa... De laddade om.. Men vi hann ut i mellan. Fjärren gick segt idag. Trött och gnällig va han nog efter långisen på morgonen.. .VARMT!!!

Bus blev det med dom vita bollarna, fördelen va att vi ahde en varsin. Cinzia kubba smo en tok fort som en lång smått övergödd kan göra. VÄnder mig om intar värsta bus ställningen och skriker KOM!!!!! GALOPP som en tok kommer FAgo. JAg kastar min boll, SVISCH Fago vänder och jag skriker i samma sekund STANNA... Weee...

 ROligt roligt...Kondition och muskel byggnad är på gång. Efter borelia och tonsiller , de tar mycket på vovvar. Bus är bra!Både för mitt fläsk och Fagos kondition...

Ska försöka skrapa ihop till en BJÖRKIS NYLON sele, skakel och vagn.... KRAM!


Presentation


Fago & Theo

Bloggens Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards