Fago & Theo

Alla inlägg den 2 april 2008

Av Cinzia - 2 april 2008 19:53

Jo en Ragdoll. Kanske är Fago en blandras. Eller kanske mer en korsning? Berner + Ragdoll = Fago?


På Åby pratade vi om Pälsar. Vilken härlig päls Zelma har.  Vi kom in på badning, föning och trimning.


Jag badar inte Fago specielt ofta. Jag sköljer av hans ben och mage när vi varit i skogen. Och efterosm Fago egentligen är ett träskmonster! Så kan nog de flesta förstå varför man sköljer av sin hund. Inför utställningar inoff iallafall. Badar jag sällan Fago. Mycket sällan. Och faktist ofta får vi komplimanger för den fina pälsen. Om vi har någon hemlis nix. Men därav kommer vi in på "Ragdoll".


Så här går det till!

Jag hämtar en fintandad kam. Min vanliga kam gick sönder! Sedan går jag ut och sätter mig mot en vägg*har kass rygg, stöd e ett måste*. Sedan sätter jag benen åt varsitt håll och sedan kommer Fago. Jag behöve inte säga ett ljud. Han sätter sig i vanlig ordning ½-1 meter i från mig och backar in rumpan, med huvudet kastat bakåt. Öronen hänger och han ser på mig uppochned på. Då sitter han så nära mig att jag knappt kan kamma honom. Sedan tar det inte många sekunder innan han PLADASK dunsar i golvet och lägger sig tillrätta. Jag kammar igenom varje del av den pälsiganalle björnen. När man kommer till magen är det som en knapp-och alla fyra benen åker i luften. Självklart mot mig. Så det finns inte mö plats för armrörelser. Då sätter han igång och tvättar mig. Med omsorg. Jisses hans ögon går väll i kors! Sedan välter jag över honom mot mig och fortsätter. Efter denna prosedur vill jag att Fago ställer sig upp. För jag vill se över och kamma lite till. Glöm nu inte att självklart tillkommer de manliga snarkningarna när man kammar. smaskandet med munnen och sucken när han måste vända på fläskete.


upp säger jag och får peta på slåfocken som ligger osh snarkar. Upp ställer sig en Herr Fago och jag börjar kamma. Då kommer den mystiska "Ragdollen" in. DUNK ner i golvet igäng smask smask, och ZZZZZZZzzzzzzz om jag inte petar på honom UPP! då får man ha sten koll på honom så han inte dunk ner på rumpan. Sedan ber jag han att gå "runt" och på vägen tillbaka ser jag hur han går in för landning och man får vara SNABB som tusan att be han hålla sig uppe!

Ja jisses vilken charmör. Slappna av kan han verkligen! Sedan blir belöningen av att hålla sig uppe att jag sätter mig på golvet igne mot väggen med öppna armar för då kastar han sig hän över mig för att få ligga och grymta,snarka i min famn när jag killar han bakom öronen.


Det som är mcket mystiskt är att i Fago, finns det fler mini Fago´sar. Slutat döpa dom för dessa små ullmonster verkar det aldrig ta stop på! Min lilla kam, Fagos lilla hög och Goliats lek låda!


Jag bara älskar min nalle!


Kom på!

Jisses va många namn min hund har...

1: Köttbulle

2.Herr Fago

3. Lilla Fago

4.Träskmonster

4.Grisen

5. Nallebjörnen.


Finns nog tusen till....... KRAM!

Presentation


Fago & Theo

Bloggens Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards