Fago & Theo

Alla inlägg under januari 2010

Av Cinzia - 25 januari 2010 14:06

Gått 9 km. KRAM!

Av Cinzia - 25 januari 2010 00:36

Här är de stilla på fronten aktiviteter vilket är lite synd. För Fago spritter det i benen..

Jag har tänkt på en låt varje gång jag varit ute med honom de sista dagarna och kännde att den passa Fago bra.


Byt nu ut Ragnar till Fago.


Han går mig på nerverna. Han är verkligen tokigt över pilsk. Nu när det är snö ser han ju desutom alla gula fläckar. Han är hopplös.. Till och med tuggar fragma av han kiss. Han kan komma galoperande rakt i mot dig göra en 90 grader tvär vändning och försvinna i ännu högre fart för att han kände lukten av att någon tik gått där.


Inte nog med det. Denna snö! Jag funderar munkorg kanske? Folk kommer gåendes. Ohh är han agressiv - Nä han äter snö!

Men de driverm ig till vansinne det med. Nu kan detta låta som jag över reagerar lite men låt mig ta en kort förklaring om dagens ena promenad.


Jag går med Fago i halsband - för jag har förlagt min Sele hos Jonas bror i hans bil.


Då går jag med Fago som om han vore en livsfarlig vild hund. Fast han drar inte fram utan han drar NER! Fago har aldrig varit ngn hund som drar i kopplet men nu hänger han med huvudet NER! Idag tänkte jag baske mig. Han får inte gå löst. Men ahh vek som jag är tänkte ah sista biten. Va gör inte galningen då. Jo han börjar hoppa jämfota BAKLÄNGES medans jag går mot honom sedan kör han ner huvudet i snön och tar en JÄTTE TUGGA och fortsätter hoppa jämforta med världens bus blick på mig, tjuter av glädje och tar en tugga till.. HULLIGAN!


överkåta galna snögubbe..


Fago får inte längre heta Lilla Herr Fago. Utan funderar på att döpa om honom till ngt mer brutalt.


sanningen är att de e faktist rätt sött. INTE KISSTUGGANDET utan snö saken. De roliga är att Fago har vekrligen kommit tillbaka till 110% men tusan ork. Går en mil varannan till var tredje dag - och försöker klämma in lite dra skrinda och vanliga dagar. Som idag åkte vi till Gråbo tog en timmes promenad där. kom en en kort promenad. Sedan har jag gått relativt ok promenader under dagen. Åkte hem till Jonas mor käkade lite pizza kom hem. Fago va som ÖVER LADDAD, han va super tagad, helt vild och tokig.


fan för snön, han behöver aktiveras. Nos arbete och lydnad. tänk va en brödbit kan göra. Nu skulle fjärren göras. ligg-PANG-sitt-SVISCH--ligg-PANG.. osv...


Jaja nu har jag sagt åt herrn att lägga sig. Så får jag ta tag i hans energi i morgon efter Vårdcentralen. trött på milen själv dock. Men blir la den igen. Bor ni i närheten så kom gärna och följ med Oss.


KRAM!

Av Cinzia - 13 januari 2010 16:29

Såja My dog avklarat. Va kan man säga om detta...


Efter dessa timmar fönandes och donandes blev de ju till slut torsdag. En super snäll dam vid namn Annika Hansson lät mig och Fago åka med in både torsdag och fredag ( TACK ).

Inne på plats hade jag dagen innan då jag och Jonas lämnat av lite saker till montern, stripat fast en stol. Så jag slapp bära runt på den.. Men den stolen va så klart borta.


Nåja, den fyrkantiga ringen ( ska nu döpa om denna mystiska fyrkantiga ring till fyrkanten ) va precis intill ett gäng bord och stolar. Så norpa mig en sådan. Sätter stolen intill en pelare och väska och Fago´s "filt".  Tror ni inte på f*n att de ska gå mellan oss och de som sitter kanske 1m i från mig? Så Fago och jag fick akta på oss.. Irriterad man blir. Jaja...

Efter ha motionerat 7 kalorier i fyrkanten va de bara att vänta...... Tills vår tur.  Hade två vänner nära fyrkanten och en av dessa Malin. F. ( min lilla stjärna ), tjoade och hojta på lilla Herr Fago. Visst retade några om inte många. Men kul sa Fago och roligt sa jag    lite fyllefan är de allt i mig. Domaren sa att han gillade Fago´s höjd men saknade stommen och att de va väldigt synd. Han va lite trött på hanarna som släpade magen i golvet eller har samma höjd som tikarna.. Kan man ju undra vart aveln är på väg. En låg kompakt hund e inte så svårt men behålla stommen på en högre hund? kanske för avancerat??*hehe* de som finns så många som e duktiga där ute..  Sak samma.. Fago fick ett rött band en slät etta idag och de va jag jätte glad över. Tydligen va de ett litet difust bråk men jag ser inget hör inget och bryr mig inte, så missade tydligen en massa rabalder i fyrkanten. Någon hade tydligen trillat och en annan åkte på sig en utskällning.. Jag som va där såg ingenting.. *skrattar** Hopplöst... de va en kul dag i vilket fall som helst, träffade många nya människor men också väldigt många bekanta jag stött på när jag tävlat, tränat etc. Alltid lika kul. Fick skjuts hem med en som heter Catrinhe ägare till Jamaica. Tusen tack! Dagen va över en super fin röd rosett som jag kunde putta in i skåpet Altaregot. Dagen blev en stol fattigare och en borste fattigare.


Lilla Herr Fago fluff och ajg åkte ännu en gång in på fredagen med Annika- mer fluff idag tyckte hon att han hade.. Tänk va lite sömn kan åstakomma*skrattar** Men de räckte inte runt i ringen idag. Norrmannen tyckte Fago va för outvecklad i benstommen fram och bak.* En 2 pris idag. Desto roligare blev de för Maria som har Ebba och Nala. Kalorierna bara rann av mig denna dagen då jag ställde den lilla donnan. Inte nog med det. Tydligen får man springa en väldans massa mer när hunden blir en av de 5 sista kvar lixom. Ett fint R hamnade Ebba på och Maria som tängt lägga ner de, fick nu köpt sig en liten berner nål till framtida nummerlappar.Fago blev upphämtad Av Jonas då jag ansåg att dessa dagarna va lite väl mycket för honom, och jag skulle kunna strosa runt lite på mässan. Något direkt strosande blev de inte och efter 2 timmar va det dags att åka hem igen. tack Sandra ägare till Tia att jag fick åka med hem.


Lördag - japp upp igen Fago som jag trodde skulle vara helt slut stod först vid dörren. Packa väskan och mot mässan igen. Denna gången fick jag åkt med Jonas till mässan. Lördagen bestod av monter arbete från kl 09,00-17,00. Jag och Jeanette + Fago satt där och till min förvåning ägde Fago montern helt. Han gick fram lugnt och sansat tvättade barnen på händerna eller gav dom en puss, flera människor stod hängandes över och klappade honom och han njöt på så fint där. Jag trodde bestämt han skulle tycka detta va pest. Inte då. Jesus va min hund har vuxit. Skam på er som säger Fago har ett svagt lynne är reserverad etc.. vet inte hur många som kan vittna om motsattsen. Sedan vid 13,00 kom Ebba och Fago den pilska f*n blev helt plötsligt omöjlig.. Han e ett yrväder med ohanterlig överkåthet. JISSES!  Ras paraden kl 14.00 gick fint. Ebba hamnade på storbilds skärmen och visade stolt upp en arbetande berner sennen med klövje väskan på laddning. Jag va Glad Fago stod kvar för de enda han ville va sätta på Ebba.


Söndag - idag ska jag bara ta de lugnt titta på sakerna och på showerna kl 13.40 va jag och Jonas inne. Men hysteriskt mycket folk., och nästan alla shower va över.  Dagen slutade dock med en obligatorisk våffla, två kamp leksaker, en mö mö en svål knuta och dentalsticks.... Jag trodde till min fasa att lilla Herr fluff Fago skulle vara trött efter detta eftersom jag gammal och sleten knappt kunde gå..  men så fel jag hade.


My dog va mycket i år. Men Fago visade att han växt. Han sträckte på sig stolt i ringen på dag två och tredje dagen representerade han den perfektea berner Sennen i ras montern.


tusen tack för all hjälp jag fått under dessa dagar. KRAM!

Fago gillar sin nya mömö!

Av Cinzia - 6 januari 2010 19:37

Jahaja... sitter och väntar på att Jonas ska komma med Schampo.. så super trött idag..

Lockar inte heller att Föna Fago. Tar hundra år och ligger päls över hela lägenheten sedan.. så kommer vakna utan att kunna andas i morgon.


Men ser endå fram i mot de hela.. Borde leta fram kläder.. men sitter bara och kämpar att hålla ögonen öppna.. Fick vart fall kokat pasta till min kalla pasta sallad... hoppas på en enorm energi kick *skrattar** nu efter frallor med smör på..


kram trött kram

Av Cinzia - 4 januari 2010 17:11

Något e finurligt. Har lagt upp massa nya bilder i galleriet men dom syns inte.. Mystiskt..


Idag gick jag och Fago milen tillsammans. Riktigt mysigt bara ca 6minus och solen låg så där mysigt nästan som solnedgång. Jag släpper Fago och sedan får han göra va han vill ca 8,5 km. Ser ajghonom inte visslar jag så kommer han som ett skott säger hej och travar sedan vidare igen. Jag e trött och Fago ehm njae inte specielt trött ... Här är lite Bilder från dagen.


                       

Presentation


Fago & Theo

Bloggens Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards