Fago & Theo

Alla inlägg den 10 maj 2012

Av Cinzia - 10 maj 2012 17:04

Lat som jag e fick jag piska mig själv upp från dator stolen och ut i ösregnet. Näringsspår till hundarna blev de inplanerat. In  med mitt fläsk i regnkläderna ( dom har mystiskt nog krympt ) och iväg.. Ja hundarna va ju så klart med...   


Mot Brukshundklubben.....

  Det regnade ju lite som sagt var. Men va bara att gå en vända och hitta bra platser att lägga dessa två spår. Längst ut i ena ändan på planen intill skogen. PERFEKT. Ingen som kommer gå i det och det ligger inte och stör andra.

 

Bra början inte sant....

  Ca 50 meter senare va spåret lagt och jag gick i väg till andra ändan av andra plan för att lägga ett till Fago...


Satte timern på mobilen 1½ timma.. Japp ta med sig hundarna på en runda i skogen åt andra hållet och sedan sätta oss lite på verandan och njuta av....

 

Få ta av sig stövlarna.. Jag avskyr stövlar. Fan va ont i fötterna jag får. Det lixom krampar på utsidan av foten. ...


Fago och Theo höll span.. över vadå?

       

Spana lite vandra lite vänta lite.. Det blev en gneomläsning av Lerums tidningen och sedan åter väntan..

   

Theo testar den nya verandan på klubben... Fint som tusan verkar de bli.. och stabil är den.. anser Theo.


1 timma sedan gav jag upp.. himla tråkigt att sitta där "ensam" och glo..


 

På med hatten och i väg med Theo...

hmm....

  till min förvåning insåg jag nu varför Fago och Theo spanat så mycket.. Något djur har ätit upp allt godis jag lagt ut. Ändock gick Theo rätt i spårkärnan hela vägen till slut och där "Högen" med godis skulle ligga cirkulerade han runt och undra va tusan den va* Skit glad fick jag ju bli och lovade Theo att de andra spåret, där ligger det godis.

MEN  tji fick jag, även det va borta.. Theo spårade även där raka vägen och cirkulerade lääänge runt där "högen" med godis skulle ligga...

F*N är rätt ordval här.. När han va så otroligt duktig så fanns de ingen belöning, jag min tokboll hade ju även tömt fickorna på allt godis för de inte skulle bli enormt super äckligt mega kletigt i fickorna nu när de spöade med regn...  Fago fick inget spår pågrund utav att jag egentligen ville att Theo skulle hitta en belöning.


Nu är vi hemma och dagens läxa av detta är: Näringsspår kräver matvakt   

Presentation


Fago & Theo

Bloggens Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards